[Epitesz-barkacs] hegesztotrafo turboval

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 28., Szo, 16:13:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> kifejezetten nem is hajtok rá, hanem sok évvel ezelőtt egy jó maroknyi
> 3,25-öst kaptam,
> de valahogy mindig félrerakva maradt,  most meg a 2,5 pálca
> elfogyott, a 3,25-ösre meg "ráfanyalodtam", így lett a "kényszerből
> erény"

Akkor jó. El tudod használni sokkal kisebb áramon is, mint ami a dobozra
minimumként van írva. Ha van egy jó áramforrása az embernek, egészen kicsi
árammal is fenn lehet tartani az ívet. Pl az inverterke képes kb 10A-en is
stabil ívre, aminél olvadgat is le szépen lassan egy 2-es elektróda, de azt nem
nevezném varratnak persze.

Az áram onnantól jó, hogy valami beolvadási mélység is létrejön, különben simán
lehet ún. hideghegesztés. Ennek az a lényege, hogy látszólag ott a varrat, de az
alapfém, a munkadarab több helyen egyáltalán nem olvad meg, csak ráfolyik az
ömledék. Egyenárammal különösen könnyű ilyet csinálni fordított polaritással,
tehát amikor a pozitív pólus az elektróda. Normál esetben a munkadarab kell
legyen a pozitív, mert abban több hő fejlődik. A váltóval hegesztés inkább
kényszernek tekinthető (kivéve pár technológiát, ahol más okból muszáj).

> ilyen nagy fröcskölés nem volt jellemző eddig sem, amióta a
> létezik a trafóm, a 2,5-öshöz az esetek 90%-ban a végsőkig
> kitekert sönt (vagy hogyan is mondják) volt eddig is,
> mert a 2,5-össel csak így tudtam rendesen hegeszteni

Persze, mert a 2,5-özhöz is nagyobb 100A-nél a max áram.
A lényeg, hogy tudsz hegeszteni. A 3,25-össel nem túl vastag anyagokat fogsz
tudni hegeszteni. Vastagabbaknál lehet, hogy nem lesz elég a beolv. mélység,
szóval pl földmunkagép törött, 20-40mm vastag alkatrészeinek a hegesztésére ne
vállalkozz. :-)