[Epitesz-barkacs] hegesztotrafo turboval

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 28., Szo, 10:15:43 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.08.28. 08:05:06 +2h-kor írta:

> Minden úgy van, ahogy mondod, viszont nem tudom, minek gyötrődni a 3,25-ös
> elektródával egy kertben. Az már igencsak vastag acélszerkezetekhez van
> kitalálva. Én is használtam régen, mert kaptam valakitől, és némi
> gyakorlattal  el lehet azt használni, de direkt ráhajtani nem érdemes.

kifejezetten nem is hajtok rá, hanem sok évvel ezelőtt egy jó maroknyi
3,25-öst kaptam,
de valahogy mindig félrerakva maradt,  most meg a 2,5 pálca elfogyott, a
3,25-ösre meg "ráfanyalodtam", így lett a "kényszerből erény"

> Meg a nagy áramra sem. Tudni kell, hogy ha a hegesztőáram a megadott
> tartomány
> felső részén van, esetleg onnan ki is lóg, ugyan a beolvadási mélység
> nagyobb
> lesz, de fröcsköl, mint állat. Meg kell keresni azt az áramot, aminél még
> jól  tudsz hegeszteni, megfelelő az eredmény, de nem fröcsköl.

> Fröcskölés alatt meg azt értem, hogy amikor a szűz lemezt a hegesztés
> környékén

ilyen nagy fröcskölés nem volt jellemző eddig sem, amióta a
létezik a trafóm, a 2,5-öshöz az esetek 90%-ban a végsőkig
kitekert sönt (vagy hogyan is mondják) volt eddig is,
mert a 2,5-össel csak így tudtam rendesen hegeszteni

( az persze más lapra tartozik, hogy régen az 1,5mm2-es kanóc
volt a "vastag kanóc", és pár voltos feszültségeséssel nem vacakoltam,
örültem, hogy az akkori 16A-es órát nem csapta le a trafó  )

> durva eszközökkel muszáj tisztítani, mert tele van ragadva a felület nem
> lesöpörhető fémcseppekkel. Ilyen durva eszköz pl a laposvágó+kalapács vagy a
> flex.

ilyen nálam nem nagyon volt

a 25 évvel ezelőtti utcabeli roggyant hálózat és az akkori elmünél 3fázist
a roggyant hálózat miatt nem lehetett kérni műszaki okokból
a mi utcánkban

akkor egy hegesztődinamó és egy bontott 403as moszkvicsmotorból álló
aggregátor volt a roggyant utcai hálózaton szarakodás  helyett tervbe véve