[Epitesz-barkacs] csőbilincs megoldás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 28., Szo, 21:04:51 CEST

Zsolt wrote:

> értem mire akarsz kilyukadni.
>
> én meg máson problémázok:
>
> azt nem értem, hogy amikor műanyag terméket gyártottam, akkor miért
> volt az, hogy tőlem fillérekért akarták átvenni ?
> úgy kellett szinte a küszöb alatt becsúsznom a nagykereskedésbe, hogy
> "ugyan ha lehetséges lenne akkor legalább 100 db-ot vegyenek be"

Na igen, a bolt, annak a fenntartása, a mindenféle sarcok kifizetése elég szar
ügy, ha nem fut jól a bolt. Nekem is volt olyan ismerősöm, aki igen profi
holmikat gyártott autósboltok számára, és úgy érzem, hogy marhára nem érte meg.
Na de hát ő mindig "termék"-ben gondolkodott, sorozatokban, az meg kicsiben csak
így megy. Ha van jelentős haszon egyáltalán, mármint arányaiban, az a boltosé.

> tényleg kifizethetnék, mert már 2 hónap is eltelt.
> sőt a kínai olcsóbban hozza, én is adjam olcsóbban....

Ez gáz, nem tudom, mit lehet tenni ezzel. Mondhatnám, nem kell ilyesmit
csinálni, illetve semmit, ami kínából ócsón bejön.

> és kérdésedre a kikerülő válaszom az, hogy én miért nem tudok eladni
> olyan káva drágan, mint az ilyen irreálisan drágán árusító cég, de ha
> én akarok venni akkor nekem miért kell káva drágán vennem ???

Valszleg nem vagy olyan jó "üzletember". Ahogy én se. Én a munkámat nem tudom
olyan értékben (mondjuk per óra) eladni, mint egy ügyesebb ember, vagy pláne egy
menő ügyvéd. :-) De az ügyvéd sem tudja olyan értékben, mint pl egy menő
popsztár vagy egy felkapott élsportoló bizonyos sportágakban.

Valahogy úgy vagyok vele, hogy tudomásul veszem, hogy vannak ilyen
értékítéletek, és akinek van kis esze, nem csinál olyat, ami semminek se kell.
Anno a cucilizmusban lehetett ezertonnaszámra gyártani értéktelen holmikat
raktárra. Ma nem lehet.

> ez ami rohadtul zavar ebben a szemét világban.

Nem kéne, hogy zavarjon. Ez értékmérő dolog. Nem kellett volna megvenned, ha túl
drágának találod. Asszem, ha lenne valami terméked, amit baromi jó áron tudsz
eladni, azaz nagyon nagy a hasznod rajta, mondjuk napi 50ezer Ft tisztán
megmaradna úgy, hogy elég lenne napi 6 órát kényelmesen dolgoznod, elégedett
lennél, és nemigen fordulna meg a fejedben, hogy ott lapátol az árokban a tűző
napon az a szerencsétlen, adok neki a hasznomból.

> és igazából megint magamra maradtam a véleményemmel mert az eddigi
> írásokból számomra az derült, hogy hát én vagyok hülye mert hát így
> van jól ez a világ, hogy annyiért adják amennyiért akarják, és az a
> hülye aki megveszi és kifizeti.

Hát bizony ez van. Ez hozza azt létre, hogy értéktelen holmik kevéssé
keletkezzenek. Az értékmérés: aki megveszi, annak valamiért kell, számára érték.
Minél jobban kell neki, annál többet hajlandó érte fizetni.

> és akkor most ki is a hülye ?

Senki. Egyszerűen fel kell csak ismerni, hogy mi az érték ilyen viszonylatban,
és nem bosszankodni. Lehet, hogy ha még mászkáltál volna csavarboltokban, kaptál
volna jobbat olcsóbban.

> mert ugye van benne 1 db 6-os csavar amit kiskerben is 10 ft-ért meg
> lehet venni és van rajta fröccsöntött kupak ami kb. 40 ft-ba kerül.

Nem értek hozzá, ezt a műanyagot nem ráfröccsöntötték a csavarra? Akkor jön ki
marha drágára, ha nem 2millió darabot kell belőle csinálni, hanem az egyszem
szerszámmal néhányszázat, mert a kutyának se kell több.

> sőt azt is meg merem kockáztatni, hogyha keresek egy esztergályost és
> elmondom neki, hogy ilyen kellene 4 db, szerintem ugyanannyiért az is
> megcsinálná.

Meg lehetett volna próbálni, de ekkora értéknél (1000Ft körüli pénzről van szó)
a keresgélés, autózgatás is elviszi a pénzt. Ebben a témában az az olcsó, ha
szinte az első megfelelőt megveszed. Mázli kell hozzá, hogy egy jó olcsó, mégis
jót találj.

> de mind1 kb. nem érdekel, hétfőn vissza megyek a boltba vissza viszem
> a két csavart és vissza kérem pénzem, és ha meg nem akkor vásárlók
> könyve. legalább dolgozzanak meg akkor a pénzükért.

Nem ér annyit az egész. Gondolj inkább a mentális egészségedre. (Nekem pl fáj
most a térdem, és már többezer Ft-ot kiadtam mindenféle bizonytalan hatású
készítményre. De ha valaki biztosítana róla, hogy holnaptól nullára apad a
problémám minden izületemmel 15 évre - vagy életfogytig - garantálva, ha adok
neki mittudomén 200ezer Ft-ot, nincs kizárva, hogy adnék. Szóval az egészség
többet ér.)

Átfordítva: az a néhány napnyi bosszankodás azért a szaros 1000Ft-ért tutira nem
éri meg. Lépj túl rajta szerintem.

Pl múlt karácsony előtt kifosztottak rettentő ügyesen az utcán. 50-60ezer Ft-ot
loptak el tőlem. Szétbosszankodhattam volna magam, gumikalapáccsal szétverhettem
volna a saját fejemet büntetésből, amiért ilyen barom voltam, de inkább
túltettem magam rajta 1-2 nap alatt. Most már az se bosszant, ha eszembe jut,
mint pl most éppen. Vagy amikor sok évvel ezelőtt valaki nem fizetett ki
3,4MFt-ot, hát ölni tudtam volna. Most max ha eszembe jut az amúgy tudtommal
szívbeteg fazon, az jut eszembe, hogy a sors megbüntette-e pl egy-két újabb
infarktussal, vagy temetővel, vagy éli világát, mint marci hevesen? De ez se
jutott eszembe már nem is tudom, mennyi ideje.