[Epitesz-barkacs] csőbilincs megoldás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 28., Szo, 16:24:39 CEST

Zsolt wrote:

> engem nagyon felmérgesített ez az irreális csavar drágaság.
>
> amúgy is kellett egy ilyet esztergálnom :...

Kérdésem volna: amikor elkövetted ezeket az ügyes szerkezeteket, miket vettél
figyelembe? Pl mennyivel számoltad az óradíjadat, amiben a gondolkodás is, a
konkrét munka is, anyag is benne van - és ekkor még nincs beleszámítva, hogy az
az esztergagép és tartozékai, amivel dolgoztál, nem evidens, hogy van.
Mondhatnám, hogy amennyit dolgozol rajta, annyival elosztod a
beszerzési-javítgatási-fenntartási költségeit, az is valamekkora összeg lenne
per óra vagy mittudomén hogyan.

Jó dolog, ha valaki szeret barkácsolgatni, vagy mindenfélét profin megoldani, de
az emberek sosem számolják ilyenkor a munkájuk értékét. Jól mutatja az
arányokat, hogy ha egy termék sorozatban készül, és x-be kerül, ugyanannak a
javítása néha több, mint x, és a nulláról való előállítása (amellett, hogy
olyanra lehetetlen barkácsban), akár nagyságrendileg is lehet drágább.

Be kell látni, hogy ha ilyen sokan vagyunk, akkor a nagysorozatú gyártás a nyerő
bármiből, amiből csak lehetséges, a többit vastagon kell megfizetni.

Még van valami, amit nem értek: miért idegesített fel bárminek is az ára?
Volt, amikor régen a szar zsigulimat meg akarta venni a helyik piacnál állva egy
cigány csávó. Láttam, hogy fillérekért akar hozzájutni. Kérdezte az árát,
mondtam 1 milla. (Mert hogy nem akartam semmiképpen eladni.) Most akkor én
mocskos haszonleső volnék?