[Epitesz-barkacs] belso vizkeringetes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 30., H, 10:21:34 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Azért, mert a szó latin szinonímáját használjuk, még nem változik meg
> a felépítése, ami megegyezik a fűtési keringetőkével.

Fene tudja, keringetőt még nem szedtem szét, de azt már láttam sokszor, hogy
azoknak a végén szokott lenni egy tömített műanyag csavar, amit letekerve a
szivattyú tengelyének a végén lévő horony segítségével megmozdítható a
forgórész. Ezt kell vizszintesen szerelni.

Ezzel szemben a cirkulációs szivattyúka forgórésze nem tengelyen, hanem egy
golyón van, és csak függőleges elrendezésben van kb egyensúlyban. Ha
vizszintesen tartom, akkor lóg, nem vizszintesen áll a forgórész, ezt nem tartom
egészségesnek. Ez összeszerelve semmiféle külső kapcsolatra nem ad lehetőséget a
forgórésszel.

> Épp nemrég szembesültem vele, hogy leállt a HMV keringetés. Ekkor
> esett le a tantusz, hogy függőleges tengellyel szereltük. Utána
> néztem a Grundfoss honlapján, és ezeket is vízszintes tengellyel
> szeretetik. Átforgattam, de nem történt csoda: kiderült, hogy a két
> mozgásérzékelőből, ami a konyhából ill. a fürdőszobából kapcsolja a
> keringetést, másfél év használat után kettő rossz :-( Nem a tecckóban
> vettem.

Nem lehet, hogy függőlegesen lefelé van? Tehát, hogy a csőhöz képest a szivattyú
teste fölfelé áll? Akkor az is lehet, hogy simán leesett a golyóról. Ha a
szivattyú teste lefelé áll, akkor ilyen nem történhet.

Az egész cucc egy nagy hollandi anyával van a csőre felrögzítve. Ha ezt
letekered, a kezedben lesz az egész szivattyú, csak a szivattyúház marad a
csöveken. Lejön a forgórész is.