[Epitesz-barkacs] DOKA láb?

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Aug. 31., K, 07:54:52 CEST

Kedves Attila!

Tudtommal  már akár 90 cm-től is lehet bérelni doka födémtámaszt. Az a
mérethatár   tól-ig  ,  ami  Neked kell, gondolom létezik. Legrosszabb
esetben  mellé  teszel  egy  másikat is emeléskor  amíg  a  pöcökkel  "méréshatárt"
váltasz a támaszon. Pl méretek.:

  http://www.doka.com/imperia/md/content/doka/hungarian/listofitems2008/36.pdf

500   kg nem nagy súly, annyit még "kétkaru emelővel" is lehet emelni.De
a  doka  födémtámasz menetes része is megemel annyit gondolom. Ha fagerendával támasztod
alá, az olajemelő   macerás   ide,mivel  nem  megbízható,  hogy napokig azonos
magasságon tart,  én inkább  összeszednék  arra a pár napra, esetleg
vennék olcsón négy darab trapézemelőt a gerendák alá. Mondjuk azok meg
billeghetnek  oldalirányba, emiatt tényleg lehet jobb ötletnek tűnik a
fagerenda  oldalába fúrt lyukba  illesztett  oldalemelők, amiket szintén
könnyű  lehet összekunyizni pár napra. Csak érdekességként megemlítem,
régen  a  fagerendás  födémzsaluzásoknál  a  gerenda alá két egymással
szembefordított fektetett  éket  tettek  és  ezek  beütésével  állították  be a
megfelelő magasságot.

Egyébként  egy  ilyen szakszerűen megépített fa szerkezetű födémnek nem illik probléma lenni, ha nem mm-re
egyformán emelik, pár centi differencia nem szabad, hogy számítson.

Írod,  nem  probléma, akad  4  fő aki netán az emelőket kezelje szinkronban.
Azért ugye nem a Nejedre és a Lányaidra gondoltál? :) Mert azért ez mégis
csak veszélyes üzem.

Feri

2010. augusztus 30., 17:47:56, írtad: