[Epitesz-barkacs] DOKA láb?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Aug. 31., K, 11:36:03 CEST

2010.08.31. 7:54 keltezéssel, (G)feri írta:
> Kedves Attila!
>

> Tudtommal  már akár 90 cm-től is lehet bérelni doka födémtámaszt. Az a
> mérethatár   tól-ig  ,  ami  Neked kell, gondolom létezik. Legrosszabb
> esetben  mellé  teszel  egy  másikat is emeléskor  amíg  a  pöcökkel  "méréshatárt"
> váltasz a támaszon. Pl méretek.:
>
>    http://www.doka.com/imperia/md/content/doka/hungarian/listofitems2008/36.pdf

Aha, tényleg van nekem tetsző méretű. Már csak meg kell találni a
kölcsönzőjét :-)

> [...]
> magasságon tart,  én inkább  összeszednék  arra a pár napra, esetleg
> vennék olcsón négy darab trapézemelőt a gerendák alá. Mondjuk azok meg
> billeghetnek  oldalirányba, emiatt tényleg lehet jobb ötletnek tűnik a
> fagerenda  oldalába fúrt lyukba  illesztett  oldalemelők, amiket szintén
> könnyű  lehet összekunyizni pár napra. Csak érdekességként megemlítem,
> régen  a  fagerendás  födémzsaluzásoknál  a  gerenda alá két egymással
> szembefordított fektetett  éket  tettek  és  ezek  beütésével  állították  be a

Még ezen is agyaltam, hogy olcsóbb lenne pár darab kétméteres 10x10-es
fenyőgerenda, mint a dokalábat bérelni. És akkor a gerenda meg is marad,
fel lehet majd használni másra.

> Egyébként  egy  ilyen szakszerűen megépített fa szerkezetű födémnek nem illik probléma lenni, ha nem mm-re
> egyformán emelik, pár centi differencia nem szabad, hogy számítson.

Szerintem sem, mondjuk süllyedni is összevissza süllyedt, a tető közepe
olyan mint egy nyereg a két széléhez képest. Talán lehajigálom a
cserepeket róla emelés előtt.

> Írod,  nem  probléma, akad  4  fő aki netán az emelőket kezelje szinkronban.
> Azért ugye nem a Nejedre és a Lányaidra gondoltál? :) Mert azért ez mégis
> csak veszélyes üzem.

Nem, egyik volt tankörtársam fog segíteni, meg két hórukk napszámos
helyi kocsmabútor.