[Epitesz-barkacs] fényképezőgép csavar men et milyen ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 1., Sze, 14:59:33 CET

Auth Gábor wrote:

>   Van egy nagy mondása a pedagógiának és neveléstannak: "Ami Jancsi
> nem tanult meg, azt János már nem tudja megtanulni".

Ezt biztos sokan tudják. Riport, nők dumálnak magán- meg családi dolgokról. Az
egyik, hogy ő elég megengedő volt a gyerekekkel (vagy csak a fiával? nem
emléxem), de egyben kőkemény volt: a nyelvtanulásban. Mert ugyanezt tudta. Amit
gyerekként játszva, azt felnőttként tán kínlódva is nehezen.

Persze van bőven ellenpélda. Volt tankörtársam kanadába nősült. Ugye akkor már
huszonvalahány évesek voltunk. Úgy megtanult angolul, hogy a helyiek nem veszik
észre, hogy nem ott született. (Cserébe viszont az itthoniak simán úgy vehetik,
hogy tanulta a magyart, mert piszkosul töri. :-) És nem szándékosan vagy
divatból, nem is veszi észre. Amikor mondtam neki, meglepődött, és nekifogott
igyekezni, hogy jobban beszéljen. Nem sokat dumáltunk, szóval nem tudom,
sikerülne-e neki, ha néhány hetet itthon töltene.)