[Epitesz-barkacs] ablak kerdes meg egyebek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 5., V, 13:53:37 CET

vajk fekete wrote:

>  - ma reggel latom, hogy elrepedt az egyik ablak sarka. hat az meg
> mitol? csak a belso uveg, szepen 45 fokban a sarkatol ugy 12cm-re.

Beépítési feszkó is lehetett benne, de én is jártam így. Ferde tetőszéle
lehatárolta a napsütést, és az ablak sarka kapott a napból rendesen, ott
hőtágult, a többi része meg nem. Fél méteres ferde repedés keletkezett. A
helyiség fűtetlen volt.

> a szelloztetesen kivul mit csinalhatnek? megis kellene futsek
> valamivel?

Fűtésnél olcsóbb üzemeltetésű egy ilyen kis páramentesítő készülék. Néhány napja
használjuk egy olyan helyen, ahol a szauna szinte rendszeres volt. Most ez tök
megszűnt. A teljesítménye nem vészes, 200W alatt van, és kikapcsolgat ráadásul,
szóval az átlag megfelelhet kb 100-150W-nak, ami viszont nem vész kárba, mert
fűt is, meg az általa kicsapott gőzből elvont hő is itt szabadul fel.

A kondenzvizet gyűjti is, de van mód kivezetni is. Páratartalomra szabályoz, ami
állítható.