[Epitesz-barkacs] Paramentesito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 6., H, 13:20:15 CET

Szaniszló Zsolt wrote:

> Megkérdezhetem, milyen típusút vettél?

Meg. :)
Na jó, válaszolok is rá:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=KABELEKTRO

Olyat, mint itt a harmadik, de akkor még volt ilyesmi 39ezer valamennyiért. Ja,
és vaterán vettem. Úgy tűnik, miután belinkeltem az elektro levlistára, ez az
olcsóbb már elfogyott. De a 42ezer Ft se vészes ár szerintem.

> Ha fogyasztást mérsz, légy szíves mérd meg azt is, mennyit "eszik", ha
> nem páramentesít, hanem csak a levegőt keringeti (a szabályzó módnál,
> ha az aktuális páratartalom a beállított alá esik).

Ha nem páramentesít, akkor áll az egész, a venti se megy. Ez ilyen. Ha fogom az
oldalát, érezni lehet, hogy amikor elindul, előbb a venti indul el, rá egy
másodpercre elindul a kompresszor is, de ha nem fogom, akkor fülre ezt nem lehet
észrevenni. Csak a burkolat enyhe rezgéséből lehet észrevenni.

A fogyasztása tehát nulla körüli, ha nem páramentesít, és 122W táján van, ha
páramentesít. Szóval ez egy pici holmi. Remélem, a fogyasztása is az. Persze
ahogy vesszük, jelenleg ki fog jönni napi picivel több, mint 1kWh.

Akkor tud gazdaságos lenni, ha jó párás a levegő, mert akkor sok vizet csap ki,
és annak a hőtartalma is hozzáadódik a fűtéshez. Ma van az az alkalom, hogy
kipróbálhatom, mit művel, ha hidegebb van sokkal. (Az adott helyiségben levettem
16 fokra a hőmérsékletet, így megnő a rel. páratartalom, szóval működnie kell,
mert 60%-ra van beállítva.)