[Epitesz-barkacs] Daikin klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 7., K, 22:14:52 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy Daikin szerelési leírásában láttam a napokban a mellékleten levő
> részletet
>
> az általam vett klímagép leírásában ilyen nem volt, talán emiatt is
> szívhattam meg,
> ha ott lett volna ilyen, biztosan vettem volna olajat :-(

Én se használtam ilyen olajat, nem gondoltam rá, hogy jó lehet. Ennek ellenére
nem lett baj, egyik ilyen kötés sem ereszt.

> szóbal a Daikin leírásban levő olajat a Hóbagolyban lehet venni?

biztos. Az más kérdés, hogy majd hogy fogod beletölteni a klímába, és mennyit.

Van egy olyan érzésem, hogy a szakik is csak úgy tudják betölteni, hogy van
vákuumszivattyújuk, aztán onnan leágazik egy cső, ahhoz van az olaj
csatlakoztatva, és amikor már ki lett minden gáznemű anyag szívva a rendszerből,
akkor a vákuum simán beszívja az olajat.

Másik lehetőség (én ezt tenném, ha amúgy a rendszer nem lett szabadon hagyva,
tehát nem szívhatott be levegőt: hűtési üzemmódra kapcsolva a vastag csövön,
ahol a sarokszelepen a betöltő autosszelepszerű csatlakozás is van, ott vákuum
keletkezik. Tehát, ha előbb az olajat szivatom be vele így, akkor a dolog
rendben lesz. Kérdés, hogy ezt hogy viseli a kompresszor. Ha nem nagyon nagy
adag megy be időegységenként, akkor talán nagy baj nem lehet. A gáz már bemegy
magától is.