[Epitesz-barkacs] Daikin klima

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Dec. 7., K, 23:08:20 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.12.07. 22:14:52 +1h-kor írta:

> Én se használtam ilyen olajat, nem gondoltam rá, hogy jó lehet. Ennek
> ellenére
> nem lett baj, egyik ilyen kötés sem ereszt.

az R410 -nél  talán a nagyobb nyomás miatt jó erősen kellett
a  villáskulcsba belekapaszkodnom,

kezdetben a "megszokott erővel" tekertem meg, de ahogy egyre melegebb
lett a szaft, annál nagyobb lett a nyomás, és amikor megint sziszegni kezdett,
még erősebben kellett rászorítanom, hogy aztán a sziszegés elmúljon
( valami 40bar lehetett már a táblázatok szerint )

> biztos. Az más kérdés, hogy majd hogy fogod beletölteni a klímába, és
> mennyit.

kb 1-2 evőkanálnyi olajveszteség lehetett, zöldes színű, sűrű

> [...]
> akkor a vákuum simán beszívja az olajat.
>
> Másik lehetőség (én ezt tenném, ha amúgy a rendszer nem lett szabadon
> hagyva,
> tehát nem szívhatott be levegőt: hűtési üzemmódra kapcsolva a vastag csövön,
>
> ahol a sarokszelepen a betöltő autosszelepszerű csatlakozás is van, ott
> vákuum
> keletkezik. Tehát, ha előbb az olajat szivatom be vele így, akkor a dolog
> rendben lesz. Kérdés, hogy ezt hogy viseli a kompresszor. Ha nem nagyon nagy
> adag megy be időegységenként, akkor talán nagy baj nem lehet. A gáz már

le kellene vákumoznom, mert állítólag az R410-ben levő összetevők aránya
megváltozik,

remélem, hogy ott kell levákumoznom, ahonnan a betöltést is csinálni kellene