[Epitesz-barkacs] AKAI split klima vedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 8., Sze, 09:44:53 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> remélem, hogy nem kellene belemacerálnom szoftveresen,

Esetleg csak meg kell hamisítani a kültéri hőfokjelét. :-)

> mondjuk a külső hőérzékelőjét letakarva, vagy melegítve talán
> meg lehetne bolondítani,

Ha kint bitang hideg van, csak a melegítés jöhet szóba. De előbb próbáld ki,
hátha nem avatkozik be ilyen durván.
Nem is értem, miért tették be ezt a korlátot. Ismerős, akinek az enyémhez
hasonló kütyüje van, csak nagyobb, csinált egy kísérletet: kikapcsolta a kültéri
ventillátort, és megmérte, mennyire hül le a kültéri hőcserélő, és valami -40
fokot mért.

Másrészt meg ha kint már -10 fok vagy az alatti a hőmérséklet, akkor annyira ki
van már fagyva a víz a levegőből, vagy talán magyar viszonyok mellett ekkor
mindig már száraz a levegő, mert ha nem száraz, nem ilyen hideg, hogy a klíma
nagyon kiválóan működik.

Sokkal szarabb, ha 0 körüli szokvány, nedves trutyis idő van, mert akkor
lépten-nyomon dérgombóccá fagy, és ekkor bizony igen-igen hideg lesz a dér alatt
a hőcserélő. Simán lemehet -20 fok alá is, és elkezd nem jól működni, lecsökken
a teljesítmény. Érzékeli a szafthőfokot belül a cucc, és átkapcsol olvasztásba.

na ezt nem jól csinálja, ezért én már terveztem, hogy ha nem is programozom át,
de kig áramköröket rakok rá, ami a hibás leolvasztást rendbehozza, valamint a
fölösleges leolvasztásokat megszünteti. (Mert ilyet is csinál a nyomoronc.) Ha
tudnék programozni, simán átírnám, vagy kicserélném a vezérlését jóra. Most már
egész pontosan tudom, mit kéne tudnia.

> az a szerencse, hogy többedszer elolvasva megtaláltam ezt az
> apróbetűs mondatrészt, mert így már másként látnám, ha
> -7 celsiusnál leállna :-(

Mér, hogy látnád?

Különben is, ha ügyes és szorgalmas lennél, ez az egész probléma nem lépne fel.
Úgy működne a klímád kiváló COP-pal, hogy ha a levegő hidegebb a kútvíznél,
akkor életbe lép a kültéri locsolása, venti leáll, és az ő tápja szivattyút
hajt, picit. Így a hő a kútból származik, -7 fok sem, de még nulla sem áll elő
sosem.

Ha meg a levegő melegebb a kútvíznél, táp vissza a ventire, vízáram kikapcs, és
normál módon működhet.

(Az már egy másik téma, hogy te megbarkácsoltad a beltéri körét is, hogy vízbe
kerüljön a hő. Ez szerintem csak a második lépcső kéne, hogy legyen, amikor már
minden frankón működik, kiismerted a cuccost, ahogy a gyártó elkészítette.)