[Epitesz-barkacs] Paramentesito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 8., Sze, 10:58:30 CET

nos, megvan az első adat, nem fényes:

5kWh fogyasztás 3 nap alatt (lehet, hogy 4), ami alatt 2,5 liter vizet termelt,
ennél kikapcsolt az úszókapcsoló a tartályban.

Ha a vízből nyert hőt így számolom literenként:
4200*620J / 3,6e6J/kWh, akkor 2,5 literből 1,8 kWh keletkezik kb

Ebből a COP bizony csak 6,8/5=1,36 körüli.

Azt láttam, hogy ha párás a levegő, felmegy 80% közelébe, akkor dől a víz a
tartályba, rövid idő alatt nagyot emelkedik a szint. Ha viszont semmi nem
történik a helyiségben, csak tartania kell a 60%-ot, akkor szinte semmi vizet
nem termel, de sokat jár, tehát fogyaszt. A ventillátor is, mert nem kicsi a
légáram. Gondolom ilyenkor a páralecsapató is szinte száraz, és csak hőt
szivattyúz egy hidegebb helyről egy melegebb helyre, aztán mivel egy levegő
áramlik át az egészen, ennek szinte semmi értelme.

Azt kéne megcsinálni, hogy a ventillátorsebesség a kondenzáló felület hőfokára
legyen szabályozva valahogy, szóval ha mondjuk a leghidegebb pont +1 fok lenne,
és a venti nem húzná jobban a levegőt, mint hogy ez előálljon, akkor több vizet
termelne, és mivel a főszabályozó páratartalomra szól, jó ritkán kéne
bekapcsolnia. (kb 4-5% a hiszterézise).

Azért igazán megcsinálhatták volna ilyenre. :-) De majd én.

Jönnek az ünnepek, lesz sok főzés-sütés meg mifene, kíváncsi vagyok, hogy ilyen
jókora páratartalmú időszakban milyen COP jön ki. Az lenne jó, ha elérné a 3-at.