[Epitesz-barkacs] 580 gr. R410a

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 13., H, 06:43:01 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> még úgy-ahogy lehet szerezni, de pl nekem r12 -t már nem

Szerintem ezt elnézted:
http://www.soos.hu/WEBSET_DOWNLOADS/603/r600a.pdf

Igaz, hogy külön írják valamiért: R 12

Szóval ez izobután, és nemhogy beszerezhető, de szerintem még környezetkímélő
is, cserébe tűzveszélyes. :-)

Nem tudom, hogy az izobután más-e, mint a normál bután, mármint a hűtőgép
szempontjából. Ha nem lenne más, akkor úgy lehetne a legkönnyebben butánhoz
jutni, hogy a gázpalackot ki kell tenni a hidegre, és amikor jól lehült,
kiengedni belőle a propánt.

Bután forráspont: -0,5 fok,
Bár rákeresve látom, hogy az izobután más fizikai tulajdonságokkal bír:
Forráspontja: -11,7 fok

Propán forráspont: -42 fok, szóval fagyban az eltávozna a palackból, és tutira
csak bután maradna, de nem izo. Hát sajnos akkor marad a beszerzés a soos-tól.