[Epitesz-barkacs] 580 gr. R410a

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Dec. 13., H, 10:23:38 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.12.13. 06:43:01 +1h-kor írta:

> Szerintem ezt elnézted:
> http://www.soos.hu/WEBSET_DOWNLOADS/603/r600a.pdf
>
> Igaz, hogy külön írják valamiért: R 12

az "R mondatok" ez az adatlapon az euban mást jelent

> Szóval ez izobután, és nemhogy beszerezhető, de szerintem még
> környezetkímélő
> is, cserébe tűzveszélyes. :-)

viszont a 400literes fagyaszóládában már 10éve ez van, és
a háztartásiakban szinte most is ezt használják

> Nem tudom, hogy az izobután más-e, mint a normál bután, mármint a hűtőgép
> szempontjából. Ha nem lenne más, akkor úgy lehetne a legkönnyebben butánhoz
> jutni, hogy a gázpalackot ki kell tenni a hidegre, és amikor jól lehült,
> kiengedni belőle a propánt.
>
> Bután forráspont: -0,5 fok,
> Bár rákeresve látom, hogy az izobután más fizikai tulajdonságokkal bír:
> Forráspontja: -11,7 fok

http://www.hkvsz.hu/media/news/39/izobutan-a-haztartasi-keszulekekben/files/iz
obutan.pdf.

> Propán forráspont: -42 fok, szóval fagyban az eltávozna a palackból, és
> tutira

viszont a propánt R290 -es névvel hőszivattyúhoz is használják

HŰTŐKÖZEG KALAUZ
( R290 töltetu hoszivattyú, R600a töltetu hutoszekrény) korlátozódik.

http://soos.hu/WEBSET_DOWNLOADS/603/HKALAUZ.pdf

> csak bután maradna, de nem izo. Hát sajnos akkor marad a beszerzés a
> soos-tól.

a robbanásveszélyesség ellenére

http://www.energiatrend21.hu/webDocs/szelloztetes.pdf
a propán (R290) egy tervezési segédletben

LWA szellőztető berendezésben  propán (R290)  150gramm

http://www.klima.hu/download/hoszivattyuk/Oekotherm%20SuPRO%20Therma.pdf

itt a propán (r290) kilószámra van benne :-)