[Epitesz-barkacs] tavkapcs AAA meres

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Dec. 14., K, 16:05:03 CET

Hali!

Nagyon kevéssé hiszem, hogy 3,002-2,972 = 0,03V különbség jelentkezne a
működésben. Sőt, azt sem hiszem, hogy bármi értelme van századra, ezredre
mérni, hacsak nem valóban ilyen pontosságú (és nem felbontású) laborműszered
van. tehát ez szerintem semmit sem jelent.

Ami jelenthet, az a telep belső ellenállása, mivel a távirányító
impulzusokkal hajtja meg az infra ledet. Próbálj egy párszáz uF-os elkot
párhuzamosan kapcsolni az elemmel, ha javít, akkor ez a baj, bár ilyen
elkonak illik lenni eleve a távirányítóban.

Másrészt viszont, nekem az a tapasztalatom, hogy 4-5x gombnyomás nem az
elemek rosszaságát jelzi, hanem a távirányító gombjaiban lévő sör, kóla és
szotyihéj maradványokat (de magától is elkoszolódik egy idő után). Megoldás:
távirányító szétszed, kapcsolópanelt és gumigombokat jó zsírtalanító
mosószerben megmos, megszárít, összerak. Néha bámulatos eredményeket lehet
elérni ezzel.

Szabolcs