[Epitesz-barkacs] tavkapcs AAA meres

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Dec. 14., K, 14:21:49 CET

egy Samsung TV távmacerálójához gyárilag adtak 2db AAA
kicsi ceruzaelemet, 1hónap alatt lemerüléshez közeli
állapotosnak véltük, magyarán "sz at r elemet adtak hozzá"
mert egyre több, 3 - 4 - 5 gombnyomás is kellett az adott funkcióhoz

az elemeket terheletlenül mérve 2 x 1486mV = 2, 972V -ot kaptam

más elemet belerakva 2 x 1501mV = 3,002V mellett érezhetően
jobb működést eredményezett

nem mértem még soha sem, hogy mekkora áramot vesz fel nyomogatáskor
de kaptam olyan véleményeket, hogy csak 3-5mA-t, és
készenléti állapotban 0,005-0,01mA.

ezeknek tükrében: ha egy AAA elemet  orrbavágnék 1,5V / 5mA =
1,5 / 0,005 =  300ohm terheléssel, és akkor 2,95Voltot mérek,
akkor a távkapcsoló hibás?

mert az AA méretű NiMH akkuval működő nagyobb elemes távkapcsolók
( 2 x 1,15 = 2,3V ) gyenge akkuk mellett is működnek