[Epitesz-barkacs] kutyafaraszto

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Dec. 16., Cs, 17:08:17 CET

Kedves Józsi!

2010. december 16., 13:43:43, írtad:

> Ajaj, azt jósolom, hogy az öregnek már nem lesz sok hátra, persze attól is
> függően, hogy a kicsi hogy viselkedik.

Általában  fordítva  van. Bár -most olvasom- Te is írod, hogy kiskutyája válogatja. Az
ellustult,  öreg  kutyusok  szinte  megfiatalodnak  ha  vénségükre egy
náluk kisebb testű fajta lehetőleg másik nemű kölkyök  kutyát vesz melléjük a gazdi. Szoktak is. Lehetőleg
olyat amelyik várhatóan  később  sem követeli magának  a kettejük közt kialakult vezér
szerepet. Persze az is fontos, hogy a kiskutya érkezése után se érezze
magát  az  öreg  eb  az igazi falkavezér gazdiktól mellőzve. Lehet,
hogy  az  öreg  kutyusod  már akkor is beteg volt mikor az új jövevény
érkezett, ezért  is nem vette át a tempóját.

Volt, van több kutyánk is, köztük a most elpusztult öreg ónémetjuhász,
akit  méltán  irígyelhettél  volna  ha ismered. Ő is csak az én egyéni
jeladásomra    ment    át   az   úttesten,mástól  utasítást, kaját nem
fogadott el-nem is tudták megmérgezni.  Ha  kellett  létrára, 2m-es palánkon
át mászott, ha    rábíztam   őrzésre   bármit,  ahhoz  senkit  oda  nem  engedett,
csibészelésnél  a  120 kilos palit könnyedén ledöntötte, de az unokáim
órákon át gyötörhették, rájuk nem mordult volna.

Ugyanakkor  van  egy, amúgy komoly külsejű, Jimmy nevű ebünk, az olyan sötét mint az éjszaka.
Az   is   csak   a   saját   feje   után   megy.   Már  feladtuk, hogy
fényesítsük  az  elméjét.  Amúgy  jámbor  eb,  az egyetlen aktivitás a
részéről,  hogy  néha  lelkesen  elugatja  magát.  Talán az sem vált a
javára, hogy -nem kívánt :) - testvérházasságból  született :).