[Epitesz-barkacs] Fw: kupakkal vs kupak nelkul OT

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 20., H, 14:31:54 CET

cst wrote:

> lett egy digitális személymérleg, elemes, 150kg-ig mérő, 10dkg
> "skálája"

és mindjárt más lett a leányzó fekvése ugye. :-)

> ez egy állítólag 1968.04.19-i gyártású, akkor még 7,10kg-ra tárázott
> palackot 1999-ben  6,9kg-ra "mértek át"
> tehát 30év alatt ki esztergált ki belőle 20dekát?

Lehet mérési hiba is, vagy a gravitáció lett kisebb, vagy elkopott belőle a sok
rakodástól ennyi alu (ez egyébként nem vicc). A gáz nem old ki belőle
alumíniumot? :-)

> (azt már látom, hogy az analóg, rugós, pecás mérleg 25dkg skálával,
> felfüggesztési problémával ehhez képest pontatlan lehet :-( )

Mostantól szerintem nyugodtan áttérhetsz arra, hogy belegondolsz a gáz
felhasználási technológiákba. Pl főzési mód, milyen edény... A rozsdamentes, jól
záródó fedővel rendelkező edényben ugyanannyi és ugyanolyan étel sokkal kisebb
energiaráfordítással készül el, mint egy rosszul záródó fedelű zománcosban.
Pusztán azért (a fedélzáródáson kívül), mert a rozsdamentesnek a sugárzási
együtthatója jóval kisebb.

Egyszerű mérés: két egyforma edényben felforralt ugyanannyi víz, lefedve
otthagyva (nem közvetlen egymás mellett, de ugyanabban a helyiségben). Időnként
meg lehet mérni valahogy a hőmérsékleteket, és nem meglepő módon a zománcos
sokkal gyorsabban fog kihűlni.