[Epitesz-barkacs] Fűtés pufferrel

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2010. Dec. 22., Sze, 23:29:32 CET

Sziasztok!

Lassan egy éve, hogy ötletet kértem itt a listán is, hogy hogyan kössem be a kazánomat puffer tartállyal, de elektromos szelepek nélkül. (úgy mindenki meg tudja oldani) Természetesen máshol is, úton, útfélen faggattam az ismerőseimet, mit is ajánlanának. Eddig nem kaptam senkitől sem ötletet, max. annyit, hogy mégiscsak barátkozzak meg az elektromos szelep gondolatával.
Szóval a kiindulás: adott egy faelgázosító kazán, egy 500 literes tartály, valamint egy lakás (84 nm) szobatermosztáttal. A kívánalmam, hogy három féle üzemmód legyen . Először, mikor megjövök melóból a hideg téli estén, begyújtást követően a lakásba nyomja a kazán a meleget, miután az ESBE szelep kinyitott. (Az ESBE szelep 60 foknál nyit, addig rövidre zárja az elmenő és a visszatérő ágat, éppen mint az autókban a termosztát.)  Mivel kicsi és alacsony a lakás, hamarabb felmelegszik, mit leég a tűz a kazánban. Éppen ezért , ha már a szoba termosztátja nem kér meleget, be kéne indulni a keringésnek a puffer tartály és a kazán közt, hogy ott melegedjen fel a víz. Miutan a kazánban a tűz kialudt, a lakás újra kéri a meleget, be kellene indulnia a tartályból a lakás irányába törtémő áramlásnak.
Ez lenne a fő irányvonal.
Tegnap kipattant a fejemből az isteni szikra, amit a rajzon láthattok.
Az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy fedezzétek fel a hibáit és mondjátok meg, miért nem jó, ha nem jó.
Még annyit, hogy a rendszer 2 "-os csővel indul, öntvény radiátoros, nyitott rendszerü. Tágulási tartály a padláson, az "elmenő" felirat felett  a felszálló ág legmagasabb pontján van. Az lakásban levő egész  rendszer önlégtelenítő. A puffer légtelenítését még nem találtam ki.
Na még annyit, hogy pénz szűkében vagyok. Vasutas szakmával, sajátkezüleg fogom kivitelezni a bekötést, tehát PLC vezérlés és mágnes, vagy elektromos szelepek emlegetése esetén komolytalannak ítélem a választ. ;-)
Még eszembe jutott valami: a szivattyúk működését csőtermosztátok és a szobatermosztát vezérelnék.

Nagyon agyament a dolog?

Misi