[Epitesz-barkacs] bemarasos ablakszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 27., H, 10:53:41 CET

Hofferek Attila wrote:

> A marógép sem hétköznapi.

Ugyanmár! Szerintem a sarokba még úgy is lehet hornyot készíteni, hogy az ember
fog egy alkalmas fúrót, és ügyesen szabadkézzel vezetve húzza.

De ha van egy felsőmaró, azt csak ki kell egészíteni valami megvezető akármivel,
és legalábbis ablaktáblában, aminek ugye nincs belső ficakja, mint a félfának,
szépen végig lehet menni a horonnyal.

El tudom képzelni, hogy ajtó-ablakfélfába se olyan nagy durranás egy fúrógépet
kiegészíteni úgy, hogy meglegyen a megvezetés. Végső soron akár egy darab kb 90
fokos kúpos valami a tokmány végénél a marószárra vagy gagyibb esetben a
fúrószárra, ami ütközik a fába, de nem ő forog, hanem benne forog a cucc, és ez
megadhatja a szöget is, meg a behatolási mélységet is. Itt valami egészen kicsi,
2-3 mm-es és 5-7mm mély horonyról van szó max. Gondolom az alkalmazott profiltól
függ, hogy milyen kell.