[Epitesz-barkacs] felül meleg radiátor

g.feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Dec. 28., K, 17:22:35 CET

Kedves Szaniszlo!

Ez így a normális a függőlegesen felszerelt radiátoroknál. Minél kisebb az átáramló vízmennyiség
(minél jobban le van fojtva,) annál nagyobb a hőkülönbség a radiátor teteje és alja között.  A fojtást sokszor a radiátor be és kimenő ágába is beszerelik, pl a felső a radiátorcsap, amit akár kézzel is tekergethetsz-vagy thermocsap, de előfordul, hogy a kimenő ágba (általában alulra) csavarhúzóval állítható fojtást is tesznek ami behatárolja a max. átfolyó vízmennyiséget. Ennek a fojtásnak az a fontossága, hogy amikor egy központifűtés rendszert beszabályoznak, megfelelő nyomásnak kell maradni az előre menő ágban, hogy a kazántól legtávolabbi radiátorba is eljusson a fűtővíz, ill., hogy a szűkebb keresztmetszetű pl. lapradiátorokon is kellően átáramoljon. Na ezt a rendszernyomást ezekkel a fojtásokkal szabályozzák be. A Te esetedben az is elképzelhető, hogy más radiátorok (padlófűtés) nincsenek kellően lefojtva és ezért nem jut megfelelő nyomású fűtővíz a problémás radiátorodba, ezért azokat kell valamennyire lefojtani. Ilyenkor pont azt érdemes tapogatással ellenőrízni, hogy a többi radiátornál érezhető -e a be és kimenőág között hőkülönbség. Amelyiknél nem, vagy alig, az valószínű, hogy nincs kellően lefojtva és ott vész el a nyomás.
2010. december 28., 0:22:53, írtad: