[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny - hűtőszekrény

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2010. Dec. 30., Cs, 10:21:01 CET

>Érdekesség:
>
>Valamikor  régen az egyik Vágó kviz műsorban  a sokmilliós kérdés a
>következő   volt:  szobában  van  egy  hűtőszekrény,  ha  bekapcsolják
>emelkedik vagy csökken a szoba hőmérséklete. A játékos -elektromérnök-
>kapásból válaszolta, hogy emelkedik. Elbukta a választ, Vágó szerint a
>hűtőszekrény  a  hűtéshez  ugyanannyi hőt termel mint hideget, tehát a
>szoba  hőmérséklete  változatlan marad. Azért ez szerintem biztosan nem így

Én nem vagyok mérnök, de ezt a pontatlan kérdést simán megtámadtam volna.

Szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy a hűtőszekrény ajtaja be van csukva
vagy nincs.
Ha be van csukva akkor igenis emelkedni fog a hőmérséklet.

Míg ha nyitva van akkor akár jó is lehetne a válasz, hogy ugyanannyi hőt
termel mint amennyit elvon. Tehát a hőmérséklet állandó.

De én úgy gondolom, hogy még ekkor is fog emelkedni a hőmérséklet.
Mivel a hűtőszekrény működéséhez külső villamos energiát táplálunk be ami
akár lehet 800 W is és ez az energia bent marad a szobában ami emelni fogja
a hőmérsékletet.

zsolt