[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Dec. 30., Cs, 10:00:56 CET

jhidvegi!

2010. december 29., 10:34:19, írta:

 a klímába, ami lényegesen olcsóbban
> adná a fűtési hőt még ilyen hidegben is,

Tényleg,   elgondolkoztam  már  rajta,  vajon mi ad le nagyobb hőt egy
helyiségben: egy
hagyományos,    mondjuk   200W-os   fűtőtest,   vagy   egy   ugyanilyen
teljesitményű    hűtőszekrény kompresszor és radiátor része,    aminek   a   hideg   (hűtő)   részét
elszigeteljük, pl a falon kívűlre másik helyiségbe nyílik?

Érdekesség:

Valamikor  régen az egyik Vágó kviz műsorban  a sokmilliós kérdés a
következő   volt:  szobában  van  egy  hűtőszekrény,  ha  bekapcsolják
emelkedik vagy csökken a szoba hőmérséklete. A játékos -elektromérnök-
kapásból válaszolta, hogy emelkedik. Elbukta a választ, Vágó szerint a
hűtőszekrény  a  hűtéshez  ugyanannyi hőt termel mint hideget, tehát a
szoba  hőmérséklete  változatlan marad. Azért ez szerintem biztosan nem így van
:)
--
Üdvözlettel,
 (G)feri