[Epitesz-barkacs] legfutesi belepesi pont

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 31., P, 13:21:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a lilával kint jelzett helyre tudnám a kültérit elhelyezni
> ez rézcsőügyileg (is) lenne a legjobb

Ez tökéletesnek tűnik, és az ajtó is közel van, tehát mehet az ajtó fölé.

A beltériben vannak légterelők, szóval meg lehet csinálni, hogy a rajzon
szereplő, szélmentesnek kinevezett területeken már semmit ne lehessen érezni,
mert fentről nézve balra fújhat. Sőt, lehet állítani azt is, hogy lefelé milyen
szögben fújjon. Fűtésnél mondjuk az a célszerű, ha minél lejjebbre van állítva,
és ne lengesse a terelőlapátot a kis motor. (Ezt be lehet rajta állítani, de én
egyszerűen lehúztam a mákszemnyi lengetőmotor kanócát, innentől fix az állás, de
kézzel lehet állítani. Persze ez csak egy klímánál van, mert a többit
megfoszottam a burkolatától. :) )

> esetleg a szélmentes terület felett 2,2m magasan egy konzolra lehetne
> a beltérit
> a plafon alatt lógatni, mert üres falszakasz nincs (az egész fal
> könyvespolcos)

Nem jó, mert elég durung csövek mennek hozzá, ugyanarra kell egy kábel is,
valamint kell egy kondenzvíz-kivezető cső is kintre. Szóval falra lenne
mindenképpen célszerű szerelni. Általában a beltéritől elmenő csövek onnan
elvezethetők jobbra, balra, felfelé meg hátrafelé (a falon át).

> szóval nem egy könnyű a szélmentesség

Nem kell ám itt orkánerejű szélre gondolni, ez max ventiállásban is csak inkább
leheli a levegőt, de szokott lenni 3 fokozat, amiből az alsó már alig fúj, annál
melegebb viszont fűtés üzemmódban. Meg van a nyugalmi állás, amikor a venti
épphogy forog azért, hogy a hőérzékelő a szoba levegőjét kapja. A hőérzékelő a
beltéri hőcserélője előtt van közvetlenül, tehát ahol belép a levegő.