[Epitesz-barkacs] kamu-back

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 2., K, 17:54:30 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi, a hőszigetelés elkészültéig
> az lesz az első kísérlet, hogy feltöltöm a kazánt, befűtök, és a
> a fűtés végén amikor már 25celsiusra lemegy a radiátorban a visszatérő
> akkor rövidzárom a radiátorokat (hogy a szobát ne hűtse le)

Asszem nem ment át minden, amit írtam.

Szóval, ha nem zárod rövidre a radiátorokat, akkor tőlük elvon némi hőt a
kazán. Na de nagyon keveset, ha kint -10 fok a napi átlaghőmérséklet,
akkor - a felvett adatok mellett - 12W-ot. Azt észre se lehet venni.

Ha rövid úton elintézed, pl lakáson kívül zárod rövidre, akkor nem tud
sehonnan hőt elvonni, és meg fog fagyni idővel. :)

> az biztos, hogy a keringetés kell, mert az 1collos bekötőslag
> hamarabb befagy (szerintem), mint a kazántest

Az se fagy be, meg a fél collos se fagyna be, hacsaknem marha hosszú, mert
azt is kell hőszigetelni. Azt is jó vastagon, ahogy a kazánt. Minél
vastagabb a cső, annál kevésbé fog befagyni, mert gyorsabban tud kerengeni
a víz magától. Meg hát lehet, hogy a szivattyú is kevesebbet fog
fogyasztani, de ez mellékes most. A lényeg, hogy szerintem semmittevés
esetén se lenne semmi baj, ha bent megvan tizenvalahány fok. Ha a
szivattyút is járatod, akkor még a csövek hőszigetelése se kell olyan
mackós legyen, csak akkor persze több megy ki bentről. Ha elcseszel pár
dolgot, és mondjuk 100W megy ki, az is nudli. 2 ember nyugalmi (alvás
közbeni) hőtermelése. :-)