[Epitesz-barkacs] fűtés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 3., Sze, 21:52:39 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1 helyen egy mondat árulkodik a mûködésérõl:
>
> nyáron el kell párologtatni belõle a vizet, szilárd alakban tárolni
> és az újranedvesítés vált ki hõtermelést
>
> és ez regenerálható

Ez a téma korábban az elektro-etc-n is felmerült, ha jól emléxem, akkor is
azon agyaltam, hogy mi lehet az a kommersz, nem drága anyag, ami erre
alkalmas lehet. Ha ez egyszer kiderül, akkor szerintem ez az egész, mint
szabadalom, nem fog megállni, legalábbis, ha valaki otthon magának
barkácsol valamit ezen az elven, az nem lesz elkapható.

> pl.
> az égetett mész porból -> vizzel oltásnál  hõt tudna termelni, de
> visszaállítani macerás lenne, szóval nem errõl lenne szó

Hát igen. Itt CaO-->Ca(OH)2 jön létre, ha jól tudom. Vissza lehet
alakítani hevítéssel, de nem 100 fok táján.

Eleve jó lenne tudni valami adatot. Pl hogy mittudomén 1kWh energia
mekkora tömegû anyagban tárolható. Ha ez jóval kevesebb, mint a vízben
tárolható energia, akkor csak az adhat létjogosultságot neki, hogy
hõszigetelés nélkül tárolható.

Viszont a leírásban van szó róla, hogy kútvízbõl, meg más, hidegebb
helyrõl is mûködik. Ha ekkor nem a víz a lényeg, hanem az onnan kivehetõ
hõ, akkor van szó hõszivattyúról, na innen elképzelni se tudom, hogy
mûködik.

Ha erõs a titkolózás, nekem mindig felmerül a gyanúm, hogy nincsenek valós
eredmények, csak pénzszerzési eljárásról van szó. Gróf spanyol és társai
system.

hjozsi