[Epitesz-barkacs] legcsonk

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 6., Szo, 09:58:36 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nekem még a szomszédfaktor is kérdéses. Számítanod kell-e jóindulatú
> be/feljelentésekre, hogy veszélyes, büdös, meg egyáltalán?

Ez valóban kérdéses. Fontos lenne, hogy úgy legyen megoldva, hogy ne
füstöljön, vagy ha igen, akkor az ne arra menjen....
A nem füstölés begyújtáskor nem nagyon tartható, később meg attól függ,
hogy milyen hőfokon ég a cucc. A ventillátoros füstkezelés sokat javíthat
a dolgon hígításilag. Meg a szél. :-)

Én amúgy városias környezetben, de már falusiasban sem tartom valami
elfogadható megoldásnak a mindenféle eltüzelése módit, de a natúr fa- vagy
széntüzelést sem. Ha egy-egy olyan helyen megyek át autóval, ahol vmiért
még nincs gáz, vagy nem az a jellemző fűtési mód, akkor fuldokolni
szoktam. Egy tanyánál nincs ilyen probléma biztos, de ha már néhányszáz
vagy néhányezer házban tüzelnek, az jókora helyi szmogot tud csinálni,
főleg szélcsendben. Teljesen szabályos kéményekkel is.