[Epitesz-barkacs] szimatszatyor Re: legcsonk

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 6., Szo, 22:11:33 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.06. 21:26:08 +1h-kor írta:

> Lehet, nem értek hozzá. Nem biztos, hogy ha nő a terhelés, akkor
> egészséges dolog az oxigénszint növelése. De ez csak rémlik, nem tudok
> érdemit.

úgy néz ki, hogy CO2-t kellene adni oxigén helyett:

Mitől lép fel a légszomj?

Egy asztmás roham során a beteg a légutak beszűkülését és az oxigén fogyását
érzékelve igyekszik minél gyorsabban és mélyebb levegőt venni
(hiperventilláció), azokban a kapkodó légvételeknek köszönhetően csökken a vér
szén-dioxid szintje, ami miatt romlik az agy vérellátása. Ez a légutak további
irritációját okozza. A folyamat tartós fennállása esetén kialakuló krónikus
széndioxid-hiány miatt egyre gyakoribbá válnak a rohamok

bár Józsi (mintha ezt olvastam volna) kávéellenes, de érdekes lehet, hogy

 Az eredmények szerint a testsúly kilogrammonként 3-9 milligramm koffein napi
fogyasztása sikeresen enyhítheti a fizikai terhelés által kiváltott asztma
tüneteit, akár az albuterol inhalátor helyett is. (Egy csésze kávéban az
elkészítési módjától függően 50-180 milligramm koffein található).

http://www.lifenetwork.hu/lifenetwork/20091112-a-buteyko-modszerrel-az-asztmas
ok-letehetik-a-gyogyszereket.html