[Epitesz-barkacs] keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 7., V, 12:31:00 CET

Zsolt wrote:

> újabban nitroxx keverékkel merülnek mélyre, amiben az O2-höz nitrogént
> adagolnak és a megfelelő keverési aránnyal tudnak elérni hosszabb
> tartózkodási időt mélymerüléseknél.

Azért a dolog kissé bonyolultabb. Én nem értek hozzá, csak hallottam már,
hogy mélységtől is időtartamtól függően többféle gázösszetételt
használnak. Nagyobb mélységekben a nitrogén helyett mintha hélium lenne a
nyerő, de mikor mit, milyen arányokban, azt valaki szakértőbbtől kéne
megkérdezni. Pl valszleg Leto tudja, meg Xorn, aki írta is, hogy
búvárkodott.