[Epitesz-barkacs] bojler itt is

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2010. Feb. 7., V, 12:39:24 CET

>A másik emilben lévő videoban a bojler teljes alja válhatott le, és
>minimum 22 bar volt a nyomás. Nem tudom, ehhez mekkora hőmérséklet
>tartozik (nem találtam), pedig abból ki lehetne számolni, mekkora
>térfogatú gőz kellett, hogy keletkezzen. A maradék víz meg szétfröccsent,
>látszik, hogy a bódé környékén minden vizes.
>
>Azt nem tudom, hogy melegítéssel érték-e el ezt a nyomást, de gondolom
>csakcsak.

egy másik listán is éppen egy bojlerről megy a téma.

szóval nekem egyszer elromlott a hőkapcsoló és a bojler teljesen felfűtött
nem tudom hány fokra, de amikor kinyitottam a csapot csak gőz tört elő
belőle.
az egész fürdőszobában 10cm-re alig lehett látni annyi gőz jött és nagy
nyomással..... és kb. 3-4 percig nyitva volt a csap és csak jött a gőz mire
elkezdett víz folyni.
és akkor az bizony már hideg víz volt.
tehát a bojlerben szinte semmi víz nem volt és mégsem robbant fel.

persze nekem van az a csöpögő szelep ami gondolom a túlnyomást levezette a
lefolyóba.
ha az nem lenne akkor biztos nekem is hirtelen megnőtt volna a fürdőszoba
alapterülete vagy 30-40 m2-re :)