[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 13:37:30 CET

Látom amúgy, hogy egész komolyan veszed ezt a kezelést.

Számolgattam picit, hogy nézne ki egy ilyen tartály, ha nem készen venné
az emberfia, hanem meg kéne csinálni.

Olyan 80 centi átmérőbe bele lehet még ülni elég kényelmesen (gondolom),
és ha a magasság 1,5m, az is megfelel, nem? Kb úgy, hogy tartályforma a
két vég, tehát nem gömb, de nem is sík, ahogy szokott az lenni.

Ha 3 bart kell tudnia, akkor a tartály 1cm-es szeletében a falat húzásra
igénybe vevő erő 3*80/2=120kp, vagyis ha az anyag 1mm vastag, akkor
12kp/mm2-es a feszkó. Hát ezt még a bilivas is tudja.

Szóval, ha nekem kéne megcsinálnom, valszleg a biztonság meg a
hegeszthetőség kedvéért másfeles lemezből tekernék egy kört, asszem
létezik 2,5m hosszú táblalemez, az alját meg kúp alakúra csinálnám
hasonlóan 1,5-ösből, vagy 2-esből.
A tetején kellene belemászni, ott lenne szintén kúp alakúan egy szűkítés,
de az vastagabb anyagból, meg egy megmunkált karima, ovális, amin be lehet
helyezni az ajtót, ami belülről nyomódna neki szintén valami merevebb
karimafélével a tartályénak. Tömítőgumit biztos lehet rá találni. Szóval
kukta system :-) Annyi eltéréssel, hogy azt a két egyszerű kallantyúfélét,
amivel a helyére lehet rögzíteni, bentről is lehetne tekergetni. Csak
addig van szerepe ennek a rögzítésnek, amíg valamekkora nyomás létre nem
jön. Pl ha 60 centi az átmérő átlagosan, akkor 2800cm2 a keresztmetszet,
tehát már 0,1 bar túlnyomásnál óriási erő nyomja oda. Asszem ide kb 5-ös
anyagra biztosan szükség van, annak is domborítottnak kellene lennie, vagy
szintén kúp alakúnak.

Persze nincs kizárva, hogy készen lehetne valami alkalmas tartályt
(használt akármit) szerezni, és azt kell csak alakítgatni. Lehet fekvő
elrendezésben is gondolkodni, ezesetben hosszabb kéne, hogy egy alkalmas
ágy is beférjen. Fekve mégis könnyebb kibírni 8 órát, mint ülve. Ha pedig
mozogni is kell, pl biciklizni, akkor jóval nagyobb tartály kell. :-)