[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 13:21:08 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor ez tartható vele, és a levegőfrissítéshez is elegendő, mert  nekem
> elég
> a  80kPa

Azért én valami másféle kompresszort néznék rá. Ezek a hagyományosak, amik
tudnak 250liter/percet, 2kW körüliek vagy nem sokkal az alattiak, de
tudnak 8bar-t vagy többet is. Teljesen feleslegesen. Nincs kizárva, hogy
valami porszívós módi vagy más, nem is tudom, mifene, ami kisebb
teljesítménnyel tud szintén +1 bart esetleg még nagyobb légszállítással
is.

Végülis az elvi teljesítmény, ami ide kellene 250 liter/perc=kb 4,2
liter/s és 1 bar esetén, az
P=p*v=4,2e-3*1e5=420W. Hatásfok, mifene, szóval kb 1kW elég kell legyen.

Na persze, ha normál nyomású 250 liter/percet kell érteni, akkor 1kW
helyett már csak 0,5kW lesz az a teljesítmény, ami kell.

Filóztam azon, hogy ha egy ember van bent, aki - próbálgattam - kb 1
liter/s levegőt használ el, mekkora lenne az oxigénszint ezzel a
légárammal, amit a légcsere ad.

Feltéve, hogy 16% oxigén van a kifújt levegőben, azaz 5% használódik el,
az 0,05 liter/s. Ez a 4,2 literre vonatkoztatva 1,2%, tehát 21 helyett kb
19,8% oxigén lesz a levegőben - ha mindent úgy veszünk, mintha légköri
nyomás lenne. Természetesen, ha a kompresszor légszállítása alatt a nyomás
alatti levegőt kell érteni, akkor sokkal jobb a helyzet. Az ember nem
hinném, hogy több oxigént használna el attól, hogy nagyobb nyomáson van.

>  kizsilipelési táblázat
>
> Használandó, ha a túlnyomásban tartózkodás időtartama (T) a
> bezsilipeléssel
> együtt,
>
> deltaT  < 1 óra]  lépésenként 3perc
> 1 - 2 h                 5
> 2 - 3                  10
> 3 - 4                  15
> 4óránál több            20perc

Nem is tűnik olyan vészesnek. Bakfity a bent töltött időhöz képest.