[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 8., H, 13:57:02 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.08. 13:21:08 +1h-kor írta:

> [...]
> teljesítménnyel tud szintén +1 bart esetleg még nagyobb légszállítással
> is.
>
> Végülis az elvi teljesítmény, ami ide kellene 250 liter/perc=kb 4,2
> liter/s és 1 bar esetén, az
> P=p*v=4,2e-3*1e5=420W. Hatásfok, mifene, szóval kb 1kW elég kell legyen.
>
> Na persze, ha normál nyomású 250 liter/percet kell érteni, akkor 1kW
> helyett már csak 0,5kW lesz az a teljesítmény, ami kell.
>
> Filóztam azon, hogy ha egy ember van bent, aki - próbálgattam - kb 1
> liter/s levegőt használ el, mekkora lenne az oxigénszint ezzel a

lehet, hogy egy gumimembrános ketyere is megoldhatná

> Feltéve, hogy 16% oxigén van a kifújt levegőben, azaz 5% használódik el,
> az 0,05 liter/s. Ez a 4,2 literre vonatkoztatva 1,2%, tehát 21 helyett kb
> 19,8% oxigén lesz a levegőben - ha mindent úgy veszünk, mintha légköri
> nyomás lenne. Természetesen, ha a kompresszor légszállítása alatt a nyomás
> alatti levegőt kell érteni, akkor sokkal jobb a helyzet. Az ember nem
> hinném, hogy több oxigént használna el attól, hogy nagyobb nyomáson van.

1.6. A kompresszorokat úgy kell megválasztani, hogy minimálisan az alábbi
légmennyiség befúvására legyenek alkalmasak:

+50 kPa túlnyomás esetén 26,6 m3/fő/óra
+100 kPa túlnyomás esetén 20,0 m3/fő/óra
+150 kPa túlnyomás esetén 16,0 m3/fő/óra
+200 kPa túlnyomás esetén 13,3 m3/fő/óra
+250 kPa túlnyomás esetén 11,5 m3/fő/óra
+300 kPa túlnyomás esetén 11,5 m3/fő/óra

1.7. Ha a nyomás alatt álló légtér nagysága - az egyidejűleg a munkatérben
dolgozók létszámát figyelembe véve - egy dolgozóra vetítve a 10 m3-t
meghaladja, az 1.6. pontban előírt légmennyiséget az alábbi szorzószámmal
szabad csökkenteni:

tehát csökkenő a légcsere?

> Nem is tűnik olyan vészesnek. Bakfity a bent töltött időhöz képest.

két lépcső között a nyomáscsökkentés sebessége
nem lehet több mint 40,7 kPa/perc.

persze ez csak 100 -110kPa  -os tartozó zsilipelési lépésköz
és 100kPa alatt keszonorvos sem kell :-)

321-340 kPa esetén akár 85 perc is lehet
 a keszonmunkákról  szóló EÜ miniszteri rendelet alapján