[Epitesz-barkacs] barkácskompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 8., H, 14:14:48 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> lehet, hogy egy gumimembrános ketyere is megoldhatná

Azokból én csak nagyon kis szállítóképességűt láttam. Többnyire vegyészeti
szivattyúk, és iszonyat áruk van. Cserébe a legvadabb anyagokat is lehet
velük szivattyúzni, és pontosan tudnak adagolni is. Ide biztos nem ilyesmi
kellene.

> 1.6. A kompresszorokat úgy kell megválasztani, hogy minimálisan az
> alábbi
> légmennyiség befúvására legyenek alkalmasak:
>
> +50 kPa túlnyomás esetén 26,6 m3/fő/óra
> +100 kPa túlnyomás esetén 20,0 m3/fő/óra
> +150 kPa túlnyomás esetén 16,0 m3/fő/óra
> +200 kPa túlnyomás esetén 13,3 m3/fő/óra
> +250 kPa túlnyomás esetén 11,5 m3/fő/óra
> +300 kPa túlnyomás esetén 11,5 m3/fő/óra

Ez elég érdekes adatsor. Nem írják oda, hogy ezek a m3/órák normál nyomású
levegőre értendők-e, vagy a már összenyomottra.

> 1.7. Ha a nyomás alatt álló légtér nagysága - az egyidejűleg a
> munkatérben
> dolgozók létszámát figyelembe véve - egy dolgozóra vetítve a 10 m3-t
> meghaladja, az 1.6. pontban előírt légmennyiséget az alábbi
> szorzószámmal
> szabad csökkenteni:

Ez meg különösen furcsa, mert ha jó sokáig (órákig) bent vannak, akkor
szinte mindegy, hogy 5 vagy 15m3 az a levegő. Persze a másodpercenkénti kb
0,05 liter oxigénfelhasználás / fő esetén azért a sok m3-ből sok kitelik.
Állandósult állapotban (ami szerintem elég hamar előáll) tökmindegy, hogy
kisebb vagy nagyobb a tartály. De hát ők tudják.

> tehát csökkenő a légcsere?

Ez az, amit nem hinnék, mert ugye adott az ember hőmérséklete, ahhoz egy
adott hőleadás tartozik... hacsaknem jobban szigetel a sűrűbb levegő. :-)

Aztán persze ezen az elven se csökkenthető nulláig a teljesítmény, mert
ugye, ha bent pl 36,6 fokos lenne a levegő, akkor nem kellene hőt leadni.
:-)