[Epitesz-barkacs] keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 9., K, 23:59:34 CET

Hofferek Attila wrote:

> Mindent normális pedagógusoknak kéne tanítani, aki érdeklődést felkeltő
> módon tud tanítani, nem a 45 perc valahogy kibírása a célja.
> Szakközépben az irodalom tanárom volt ilyen, aki az egész általánosban
> módszeresen kiölt irodalomszeretetet vissza tudta plántálni nyíladozó
> elmém éhségtől kongó tekervényei kognitív szinapszisgyűrűibe, jelentsen
> is ez bármit, innen is üdvözlöm, isten nyugosztalja Váradi László tanár
> urat! :-)

Először is szerencsés ember vagy, ha volt ilyen tanárod.
Ennek ellenére én aszondom, hogy vannak, akiket a legjobb tanár se tud a
jelen rendszerben úgy tanítani, hogy azt a tárgyat, témát szeresse, ha
ahhoz alig van affinitása. Ha valakinek kínszenvedés megtanulnia egy
néhány soros verset, az elveszett a táblánál. Aki meg a telefonkönyvet is
simán megtanulja, de két kubaszov törtet az istennek se tud közös nevezőre
hozni, mert egyszerűen hiányzik az agyának az a része :-), amivel ezt meg
lehet érteni, akkor nem kéne kínozni akármilyen érdekfeszítő
előadásmódival sem.

Szóval csak részben tanárfüggő a dolog.

Érdekes módon ott, ahol evidens a tehetség vagy annak hiánya (zene), ott
nem szokták erőltetni. Egy zenei hallástól mentes ember éneklésre
kényszerítése nem csak neki kellemetlen, sőt, talán elsősorban nem neki.
:)