[Epitesz-barkacs] keszonkamra

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Feb. 10., Sze, 08:57:02 CET

jhidvegi írta:
> Először is szerencsés ember vagy, ha volt ilyen tanárod.
> Ennek ellenére én aszondom, hogy vannak, akiket a legjobb tanár se tud a
> jelen rendszerben úgy tanítani, hogy azt a tárgyat, témát szeresse, ha
> ahhoz alig van affinitása. Ha valakinek kínszenvedés megtanulnia egy
> néhány soros verset, az elveszett a táblánál. Aki meg a telefonkönyvet is

Miért kéne megtanulni azt a verset? Pont az ilyen kötelezően erőszakolt
dolgokkal lehet elb* az egészet. Olvassuk el! Tetszik? Nem tetszik? Ha
igen, miért nem, stb, dumáljunk róla. Ha tetszik, úgyis elolvassa majd
még egyszer valamikor. Ha meg nem, akkor megtanulni sem muszáj, minek.

> simán megtanulja, de két kubaszov törtet az istennek se tud közös nevezőre
> hozni, mert egyszerűen hiányzik az agyának az a része :-), amivel ezt meg
> lehet érteni, akkor nem kéne kínozni akármilyen érdekfeszítő
> előadásmódival sem.
>
> Szóval csak részben tanárfüggő a dolog.

A számok világát is lehet élvezetesebbé tenni, simán. Általánosban a
fizika tanárom volt olyan, hogy még a legunalmasabb anyagot is
kisautókkal, kísérletekkel, sztorikkal fogyaszthatóvá tette. Nem ment az
osztálynak valami matematikából? Majd fizika órán... csinált valami
kísérletet vagy valami látványosat, és utána kiszámoltuk a táblán, hogy
miért így, miért úgy, mit ad isten, olyan művelet segítségével, ami
matekórán éppen a téma volt.

> Érdekes módon ott, ahol evidens a tehetség vagy annak hiánya (zene), ott
> nem szokták erőltetni. Egy zenei hallástól mentes ember éneklésre
> kényszerítése nem csak neki kellemetlen, sőt, talán elsősorban nem neki. :)

Főleg magasabb kultúrkörökben szokás zenére járatni a gyereket, meg
összejövetelekkor produkáltatni, ha akarja, ha nem.