[Epitesz-barkacs] keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 11., Cs, 18:23:12 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> vannak érdekes dolgok, főleg a lentebbi búváros leírásban
>
> szóval én nagyon elgondolkodok a 12emberrel bezárt keszonos dologról,
> inkább egy elektromos oxigénbontóval a saját számításaim szerint
> (persze előtte utána olvasva)

Nem tudsz elegendő oxigént termelni!
Másrészt beleolvasva abba az irományba, ami a wikin van, meg utána az
egyszem magyar cég dolgaiba, látni kell, hogy ez nem egy olyan téma, amit
házilagosan olyan jól lehet utánozni.

Nem beszélve arról, hogy ha vízbontással variálsz, és semmi különösebb
gázelemzésre nincs módod, akár durranógázban is csücsülhetsz, és
letarolhatod a saját kéródat meg a környéket is.

Most úgy látom már, hogy célszerűbb és biztonságosabb gyűjteni egy "kis"
pénzt, és ha tényleg aszongya az, aki ért hozzá, hogy a te bajodra ez
használna, akkor bele kell vágni. Nem vagy képes azokat a körülményeket
megteremteni, amiket ott megteremtenek.

Az oxigénben ücsörgésről: jártam a kecsói katonai reptéren, és láttam
néhány autót, amiben oxigént szállítanak. Mondták, hogy hát igen, a
pilóták odafönn tiszta oxigént lélegeznek be. Biztos, hogy ez nem lehet
valami borzasztóan káros, ha ilyen veszélyes szituban is elkövetik. Sőt,
valszleg kifejezetten szükséges.
Arra kevésbé sikerült választ kapnom attól, akivel pont beszélgettem, hogy
a pilótafülkében mekkora nyomás uralkodik, ha tudomisén tizenkm magasra
megy föl a gép, de meglepne, ha a külső légnyomás lenne. Ezek a masinák
szinte tizenmásodpercek alatt fel tudnak menni olyan magasra, hogy nem is
láthatók már szabad szemmel, szóval akár tizenkm magasra is, akár
függőlegesen felfelé is.