[Epitesz-barkacs] keszonkamra

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 11., Cs, 17:58:39 CET

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2010.02.11. 15:28:14 +1h-kor írta:

> Sziasztok!
>
> Azért valaki utána nézhetne, hogy valójában mi történik azzal az
> emberrel, aki 2-3 órán keresztül tiszta oxigént lélegzik be?

vannak érdekes dolgok, főleg a lentebbi búváros leírásban

szóval én nagyon elgondolkodok a 12emberrel bezárt keszonos dologról,
inkább egy elektromos oxigénbontóval a saját számításaim szerint
(persze előtte utána olvasva)

ez egy nem búváros és  orvos nélküli laikus használatról, nomál légnyomáson
**************
http://www.dimplaza.hu/plaza/usr/oxigenshop.hu/index.php?&action=product_displ
ay&id=18897
Műszaki adatok

Méret: 36 (mé) x 36(ma) x 15(szé) cm
Tápellátás: AC 230V 50Hz
Teljesítményfelvétel: 60W
Oxigénfejlesztés módja: Membrán rendszer
Oxigénfejlesztési kapacitás: 2.0 l/p (headsettel)
Oxigén masszázs kapacitás: 4.0 l/p arckezeléshez
Kib. levegő oxigéntartalma: 30% ill. felette
Víztartó pohár telepítve
Negatív ion fejlesztés
Időzítés: 0-90 percig

Használat módja
Automatikus üzemben 15 perces időintervallumokban biztosítja a berendezés,
hogy a készülékhez csatlakoztatott egy vagy két headset-en keresztül az
oxigénnel
dúsított levegő belélegzése megtörténhessen. A készülék használata napi 15
perces
időtartamban javasolt.
***************
ez meg egy búváros témában

http://www.scubadiving.hu/diving/nitroxxx.htm

Pulmonary exposure - pulmonáris vagy légzőrendszeri terhelés. Ez a téma az
eddigi leghevesebb vitákat váltotta ki, parázs érvelések mindkét oldalon. A US
Navy Diving Manual szerint relatív alacsony nyomáson történik (mondjuk
rekompressziós kezelés közben), de igazából a PO2: 0.6 ata felett kell
számolni vele. A lényeg, hogy a normálisnál magasabb oxigén parciális nyomás
esetén (ez lehet levegő vagy nitrox magasabb nyomáson, vagy 60%-nál magasabb
oxigéntartalmú keverék normál nyomáson) a tüdő egy darabig tolerálja csak a
felfokozott égési folyamatot. Egyes szervezetek táblázatokkal segítik a búvárt
a napi adag számolásában. A technikai búvárok a pulmonáris terhelést un.
OTU-ban számolják (Oxygen Tolerance Units - oxigén tolerancia egység ; 1 OTU
egyenlő PO2 1 ata mellett 1 perc terheléssel, vagyis mondjuk 100% oxigént
lélegezve 1 percig egy OTU terhelés éri a pacienst). A napi maximum terhelés
850 OTU lehet. (Több napig tartó ismételt merülések esetén ez sokkal
alacsonyabb érték!) Kedvtelési búvárkodásban egyes szervezetek az egyszerűség
kedvéért nem OTU-ban, hanem táblázatokkal segítik a tervezést.
A tanfolyamon bővebb magyarázatot kapsz róla.

CNS mérgezés - Tapasztalati kutatások kimutatták, hogy az oxigén is lehet
mérgező, sőt komoly veszélyei vannak a magas nyomáson való használatának. A
probléma az, hogy egy adott parciális nyomás felett a szervezet reagál, minden
előzetes jelzés nélkül.
!!!!!!!!!!!!!
Az oxigénmérgezés tünete lehet hogy a személy elveszti az uralmát az izmai
felett,
kontrollálatlan izomrángás alakulhat ki.
!!!!!!!!!!!!!
Ez az un. CNS (Central Nervous System vagy magyarul központi idegrendszeri
mérgezés). Az adott, átlagosnál magasabb oxigén parciális nyomás (PO2 0.9 ata
felett) mellett ráadásul a szervezet egy darabig tolerálja csak a terhelést.
Az NOAA a terhelés egyszeri vagy napi mennyiségét a parciális nyomás
függvényében határozza meg:

NOAA PO2 and Exposure Time Limits for Working Divers

Oxigén Parciális nyomás (PO2) ATA
                Maximum időtartam egy merülésre percben
                                    Maximum időtartam 1nap / 24 óra alatt
percben