[Epitesz-barkacs] keszonkamra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 11., Cs, 18:37:35 CET

Még valami, most jutott eszembe.
Volt olyan kollégám anno a gyárban, aki régen vadászpilóta volt. Ő mondta,
hogy néha vmi főnök ismerősének a gyerekét, aki asztmás volt, fel kellett
vinni 10km vagy milyen magasra úgy 10 percre, mert ez rengeteget segített
a gyereknek. Arról persze nem mesélt, lehet, hogy evidens volt számára,
hogy tiszta oxigént kellett belélegezni a gépen mindenkinek. A nyomás
biztos jóval kisebb volt, mint lent a légköri.

Szóval van egy olyan érzésem, hogy ebben a túlnyomásos vagy alacsony
nyomású oxigénes kamráknak van eü jelentőségük, csak mivel technikailag jó
drágák, nem terjedt még el nálunk. Engem az a gondolat is foglalkoztat,
hogy itt lent, normál légköri nyomáson van-e valami pozitív eü hatása a
tiszta oxigén belélegzésének. Azt láttam már, hogy súlyos tüdőbetegeknél
meg más súlyos betegeknél is gyakori a tiszta oxigén akár odavezetett
csövön, akár maszkon át.
Ugyanakkor nem értek pár dolgot. Pl ha újszülött kerül inkubátorba, akkor
biztos, hogy kap az ujjára egy oxigénszint érzékelést, ha nem akarják,
hogy megvakuljon. Sőt, nekem volt már pár műtétem, minden esetben raktak
az egyik ujjamra oxigénszenzort. Ugya a műtétek általában totál
izomlazításban történnek, tehát a paciens nem tud önállóan lélegezni,
mesterséges a lélegeztetés, és valamiért ezek szerint nem kóser, ha túl
magas az oxigénszint. Aztán lehet, hogy pont fordítva, a túl alacsony
ellen van, de a csecsemőknél biztosra veszem (úgy emléxem), hogy a magas
okoz vakságot.

Én, mint cukorbeteg, és így vakságra kijelölt :), biztos nem vágnék bele
semmiféle önhatalmú oxigénes kísérletbe infók nélkül.