[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 25., Cs, 18:12:20 CET

Múltkor igértem, hogy ki fogom próbálni. Érdekes tapasztalataim vannak
máris.

Megmértem már párszor, ez a víz vagy 30-50-szer kevésbé vezet, mint a
csapvíz.

1. már maga a víz felforralása is tök máshogy néz ki. Normál esetben ugye a
forrás előtt elég zajosan, de egyenletesen sistereg a víz. Itt az indukciós
rezsónál ez különösen így van, mert van vagy másfél kW/dm2 a teafőző alján,
ami ténylegesen belemegy az edényen át a vízbe (víz nélkül másodperc
nagyságrendű idő alatt felizzik a vékony fém), szóval jó zajosan válik ki a
gáz.
Nos, ez a folyamat az ioncserélt víznél teljesen elmarad. Ehelyett helyből
vízbuborékok keletkeznek, jóval nagyobbak, amik miatt ezen a teljesítményen
kattógóssá válik a forrás az elején. Tök fura, ilyet még nem láttam.

2. Bele a tea, ahogy szoktam (az edénynek van saját szűrője). Kész,
kitöltöm, máris látszik, hogy nem látszik :-) a tetején az a szokványos,
nemtommi, ami különösen akkor szembeötlő, amikor a tejet is beleöntöm a
bögrébe. Akkor afféle feketés nemtommik szoktak a fehéres folyadék tetején
úszni. Most tök tiszta, semmi ilyesmi nem látszik, a bögre falára se
rakódott ki semmi.

Ezt már korábban is ki szerettem volna próbálni, mert a tv-ben láttam egy
ilyesmivel foglalkozó műsort. Ott szintén teát főztek szűrt vízzel meg sima
csapvízzel, és ugyanezt regélték. Nem igazán hittem benne, gondoltam, az
úszó szir-szarok nem a csapvíztől vannak, hanem a teától, de rosszul
gondoltam, tényleg a csapvíztől vannak.

Na az más kérdés, hogy nem ioncserélt vízzel kéne próbálni, de ez van most.
Egy adagtól csak nem dobom fel a tappacsomat. Ha mégis, majd a hallgatásból
megtudjátok.

A következő lépés az lesz, hogy próbálok RO vizet szerezni, de nem tudom,
hogy tudnék olyat, amibe nincs beletöltve az a só, amit a háztartási RO
ketyerékben eleve betöltenek. Elsőre csak sózottat fogok tudni szerezni.

Kérés: Zsolt, ha még megvan és működik az aktív szenes szűrőd, légyszi
próbáld ki a teafőzést ugyanígy, tehát tejjel, és nézd már meg, milyen lett.
Hátha az is teljesen megfelel, és az is ilyen úszó szir-szarok nélküli teát
eredményez.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4895 (20100225) __________

http://www.eset.hu