[Epitesz-barkacs] vízóra csere után

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 25., Cs, 17:58:06 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> volt korábban egy lábszársérülésem, csontig beszakadva egy vasdarab
> által az  begyógyult, azon túl vagyok.

Azt hittem, hogy amikor a klímaszerelés miatt lezuhantál, és magaddal
rántottad a cumót, akkor sérültél meg.

> volt a betegségem idején ödéma, és egy gyógyszer mellékhatása miatt
> úgy bedagadt, hogy a bőr alatt bevérzett mindkét lábszáram
> jelenleg van néhány pont, ami "kifakadáselőtti állapotban" van, és
> így kezdődött az ismerettségi körömben egy néninek is, aki utána
> rendszeresen újrakötözésre járt a Péterfibe az orvosi indikáció
> szerint,
> aztán amputálták

Ezek után teljesen érthető, ha ennyire foglalkoztat a téma.

> a tüdőbe menő zeolitos helyszíni simalevegőből oxigént előállító
> is csak 95%-ost  tud, amit az OEP a tüdőbeteg dohányosoknak kiad

Jó, de én most ipari oxigénről beszélek. Abban nem nagyon lehet sok szar,
mert bezavar a hegesztésbe. Az oxigéntartalom biztos szintén megvan közel
100%, de ezen a koncentráción már szerintem nem számít kis erre-arra való
eltérés.

Szóval ha van egy ilyen palack, akkor úgy próbálhatnád ki, hogy ha amúgy
egyformán van gond mindkét lábaddal, ahogy a korpával szokás a reklámban.
Először csak az egyik lábadat zacskóznád be, és küldenél bele tömény
oxigént, és nézed, hogy alakul a dolog a másikhoz képest.

Aztán valszleg más dolgokat is kéne elkövetni. Én pl biztos, hogy naponta
sok km-t gyalogolnék, illetve sokszor lenne a lábam felpolcolva, amikor
otthon vagyok.  A gyaloglásban az a pláne, hogy mivel igénybe veszi rendesen
a lábat, és hosszú úton elég tartósan, a vérellátása tutira jelentősen
javul. Erőltetni nem kell, de fokozatosan növelni a terhelést, azaz a
távolságot, az kellhet. Tudtommal már nem kell dolgoznod, szóval emiatt nem
kell állni (statikusan). Ülni pedig megfontolandó, hogy min kellene.

Étrend? Nekem beválni látszik a teázás cukorra, amire nem túl rég tértem át.
Nagyon megnőtt a folyadékfogyasztásom emiatt, lehet, hogy ez a lényeg.
Másból képtelen lennék ennyit meginni. Párszor kaja helyett is ez van, főleg
tejestea formájában (negyed rész, max fele rész tej, a többi tea kis
édesítőszerrel). Annak ellenére, hogy rengeteget kell állnom a meló miatt,
csökkent a lábamon az ödéma, ennyire csak furosemid tudta levinni, de attól
elfúj a szél, úgy legyengülök, szóval nem szedek ilyesmit. Kajailag: csaknem
minden reggel saláta. Mindenféle vegyes cumót belevagdosok, paprika,
paradicsom, jégsaláta vagy valami vegyes zacskós holmi, kis répa, alma,
uborka, darabka sajt, végül vagy sprotni, vagy üveges zöldborsó, vagy valami
főzelék (pl lencse), vagy tejföl, kefír, joghurt kerül bele, mint kenőcs,
esetleg majonéz pluszban. Tök finomra meg lehet csinálni, magad válogatod
össze, mik azok a zöldek, amiket megeszel. Natúr bekanalazom a tejesteával,
és délutánig elég. Ha nagy adagot csinálok, csak a felét eszem meg, a másik
fele délutánra marad.

Ha csak ebben a 3 dologban utánoznál (saláta, gyaloglás, tejestea), talán
fogyni is sikerülne, és hátha még időben elkezdene javulni a lábad.

Mi újság az öltözködéssel? Melegen tartod a lábadat? Miben vagy otthon?
Papucs, zárt cipő...? Kényelmesek? Mekkorák? Passznetosak, vagy nagyobb,
mint ami kellene, netán szűkek?

Én pl állandóan melegen tartom a lábaimat. Valahogy rühellek fázni. :-) Nem
érdekel semmi esztétika meg efélék, a melósruha alatt van, hogy 2 plusz
réteg is van. Meg igen kényelmes, 1 számmal nagyobb bakancs, munkaruházati
termék. Acélbetétes, párszor súlyosabb elejtett holmitól megvédte már a
tappancsomat. De nem ez a lényeg, hanem hogy nagyobb, ezért nem kell a
talpamat ökölbe szorítani, sőt, akár szét is tudnám tárni a lábujjaimat. :-)
A neten találtam gyógyzoknit, olyat, ami nem csúszik le, de cseppet se
szorítja a bokámat, nincs bemélyedés. Az egész lábfejem is mindig meleg
emiatt, nincs is egyelőre semmi gond vele. Ebben is utánozhatnál, ha esetleg
nem így lenne eleve már most is.

> ez a fazon a magyar főtüdőgyógyász, ezért van az, hogy csak a dohányos
> tüdőbeteg juthat hozzá

Biztos, hogy nem csak tüdőproblémás juthat hozzá, de az is biztos, hogy az
eü-ben kevés a pénz, ezért nem osztogatják könnyedén a drága holmikat.
Esetleg valami maszek kórház jöhet szóba, hátha más a hozzáállás, de sajnos
a pénzt talicskával kell odatolni.

Az biztos, hogy itt, ezen a listán érdemi segítséghez nem fogsz jutni. :-(

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4895 (20100225) __________

http://www.eset.hu