[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 25., Cs, 20:10:03 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.25. 18:12:20 +1h-kor írta:

> Ezt már korábban is ki szerettem volna próbálni, mert a tv-ben láttam egy
> ilyesmivel foglalkozó műsort. Ott szintén teát főztek szűrt vízzel meg sima
> csapvízzel, és ugyanezt regélték. Nem igazán hittem benne, gondoltam, az
> úszó szir-szarok nem a csapvíztől vannak, hanem a teától, de rosszul
> gondoltam, tényleg a csapvíztől vannak.

http://www.chemonet.hu/hun/teazo/tea/tea.html

Miért bôrösödik meg a tea?

A Nature hasábjain 1993–94-ben több fordulós vita folyt arról, hogy mi okozza
a tea felszínén képzôdô hártyát. Michael Spiro és Deogratius Jaganyi, a
londoni Imperial College két kutatója tudományos alapossággal fogott a
probléma tárgyalásához.

A hártya elektronmikroszkópos
felvétele. A fehér szakasz
100 µm-t jelöl

Egy nagy fôzôpohárnyi filteres tea tetejérôl alumíniumkanállal gyujtötték
össze a hártyát. A megmosott, megszárított anyag pásztázó elektronmikroszkópos
felvétele a hártyarészecskéken kis fehér foltokat !!! (kalcium-karbonátot) !!!

mutatott. A kalciumot és a kisebb mennyiségben jelen levô többi fémet (például
magnéziumot és a mangánt), amely a londoni csapvízbôl és a tealevelekbôl
származott, híg sósavas mosással távolították el a hártyából. A megmaradt
szerves anyagot csak tömény lúggal sikerült feloldani. A tömegspektrumok
széles tömeg-eloszlást és 1000 körüli maximumot mutattak.

stb. stb.