[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 25., Cs, 20:21:01 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Most, hogy mondod, jut eszembe.
> Nátha ellen hársfatea mézzel, citrommal. Ebben is mindig keletkezett
> egy csapadék, amikor a citromot beletöltöttem. Most télen tűnt fel,
> hogy ez kimaradt. Lehet, hogy az ioncserélőn lágyított víztől?

Nagyonis lehet. Meg az is, hogy az edényeken való lerakódás is megszűnne, ha
tök tiszta vízből lenne a tea. Nekem nagyon gyanús, hogy az edények
elszineződése mögött a teával megszinezett vízkő van, ami a csapvíz
forralása következtében mindenképpen kiválik.

Az más kérdés, hogy ez jó-e vagy nem. Pl nem lehetetlen, hogy olyan anyagok
kötődnek a vízkőhöz, amik amúgy se kellenek, vagy károsak. Fene tudja, mi a
jó ezügyben. Lehet úgy is gondolkodni, hogy ami évezredeken keresztül jó
volt, azon nem kell változtatni.

Nekem az ioncserélt vizekkel az a fenntartásom, hogy kerülhetnek bele nagyon
nemkívánt anyagok, pl nehézfémek... A fene ismeri részletesen ezeket az
ioncserélő gyantákat. Az RO vízzel kapcsolatban is van hasonló fenntartásom,
lehet, hogy akár bacimentesre is szűri a vizet, de hozzáad mást, ami
technológiai céloknál teljesen jelentéktelen, de eü céloknál már bajt
csinálhat.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4896 (20100225) __________

http://www.eset.hu