[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 26., P, 17:41:58 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.26. 17:19:50 +1h-kor írta:

> További tapasztalatocska:
> Olyan tea, ami másnapra biztosan besötétedett elég tisztességesen, most
> világos maradt. Egy egész napig állt az edényben, benne a teafűvel. Főzés
> után jódarabig melegen tartottam úgy, hogy nem kapcsoltam ki a rezsót, aztán
> meg letakartam egy frottír türivel. Ilyet csináltam már normál víznél is,
> szinte fekete lett a tea.

a leírások szerint
tea legfontosabb hatóanyaga a koffein (korábbi nevén tein) és a csersavak
(tannin).

pl. ez a tannin vegyszerboltban véve egy vastartálban felfőzve a
vastartály felületén vastannát keletkezik

Tannin: Megköti az oxigént, és elősegíti a vastannát korrózió elleni védőréteg

kialakulását, valamint a kőképződés ellen is hat. ...

bor esetén:
Feketetörés: a vasionnal a bor fenolos vegyületei reakcióba lépnek, fekete
csapadék válik ki, ez a vastannát.