[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 26., P, 18:21:10 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> tea legfontosabb hatóanyaga a koffein (korábbi nevén tein) és a
> csersavak (tannin).

Akkor lehet, hogy a csersavak a víz sóival is képesek vmi reakcióba lépni,
és ezért sötétedik el az állni hagyott tea?
(_Cser_sav ügyben hiszek neked, mert ha valakinek, hát neked van közöd
hozzá. :-) )

Szóval lehet, hogy a közömbösítetlen csersavat érzem. Hm. Vajon a tej
vmelyik alkotórészével képes reakcióba lépni? Cserlúg nincs? :)

> Tannin: Megköti az oxigént, és elősegíti a vastannát korrózió elleni
> védőréteg

Lehet, hogy a tea azért sötétedik el, mert a csapvízben rengeteg oldott
levőgő van, abban meg hát oxigén, és azzal reagál. Ebben a többszörösen
ioncserélt, gyakorlatilag ionmentesített vízben meg valszleg semmi oxigén
nincs. Ha lesz palackom, kipróbálom, hogy átáramoltatok ezen egy kis
oxigént, aztán főzök belőle teát, és kiderül, hogy akkor is ilyen marad-e,
vagy már elsötétedik.

A vastartály nem jön szóba, a teafőző edény koracélból van.

Köszi az infókat.

Hétvégén kapok RO vizet, igaz, hogy csak olyat, ami utó van sózva. Igazit
nem tudom még, honnan tudok szerezni. Amit ismerek, az ciki, mert
galvánsorban üzemel, és öblítővizet tisztítanak vele újra, abból nem innék.

Viszont lehet, hogy a közeljövőben kapok egy komplett RO ketyerét
"megőrzésre", és majd kiszedem belőle a sózó részt. :-) Valameddig (előre
nem látható ideig) használhatom.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4899 (20100226) __________

http://www.eset.hu