[Epitesz-barkacs] Tea - ioncserelt vizbol

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 26., P, 20:51:20 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.02.26. 18:21:10 +1h-kor írta:

> Akkor lehet, hogy a csersavak a víz sóival is képesek vmi reakcióba lépni,
> és ezért sötétedik el az állni hagyott tea?
> (_Cser_sav ügyben hiszek neked, mert ha valakinek, hát neked van közöd
> hozzá. :-) )

:-)

azért a tannin egyes egyéb élelmezési hatásáról is keresgéltem:

> Szóval lehet, hogy a közömbösítetlen csersavat érzem. Hm. Vajon a tej

Tannin (csersav)
Növényi eredetű vérzéscsillapító vegyület, amely szűkíti az ereket.

tehát érszűkületes embereknél elgondolkodtató a teaivás

> vmelyik alkotórészével képes reakcióba lépni? Cserlúg nincs? :)

"... vaj, és a tej semlegesíti a maradék tannint...."

a borászok az alábbit csinálják:

A lefölözött friss tejből 0,2-1,0 litert, kazeinből 10-20 grammot használnak
Hl-ként (hektóliter) . A tej kazeinje a bor savától azonnal túrósan
kicsapódik.
Gyengén derít, de színt világosít.
A csersav (tannin) nem önálló derítő, hanem a fehérjék (viza, zselatin)
kicsapására szolgál. 1 g fehérje átlag 0,8 g csersavat fogyaszt.

> Lehet, hogy a tea azért sötétedik el, mert a csapvízben rengeteg oldott
> levőgő van, abban meg hát oxigén, és azzal reagál. Ebben a többszörösen
> ioncserélt, gyakorlatilag ionmentesített vízben meg valszleg semmi oxigén
> nincs. Ha lesz palackom, kipróbálom, hogy átáramoltatok ezen egy kis
> oxigént, aztán főzök belőle teát, és kiderül, hogy akkor is ilyen marad-e,
> vagy már elsötétedik.

www.vital.hu/themes/sick/csontritkulas.htm
.. benne található tannin pedig csökkenti a csontépítéshez
szükséges nyomelemek felszívódását

Fahéj: fűszer, illatszer, gyógyszer - Nana.hu
A benne lévo tannin megállítja a vérzést és a hasmenést. ...

Sült libamáj, zsályás sütőtök-pürével
A libamájas verzióhoz egy pohár jóféle (kevés tannin, magas alkohol) pinot
noir-t ajánlok, a csirkemájashoz, inkább egy félszáraz badacsonyi
szürkebarátot.

• Vashiány. A hús fontos vas-forrás, így aki nem eszik húst, ezt pótolnia
kell, mondjuk tojással, szárított gyümölcsökkel, zöld leveles zöldségekkel,
babbal, borsóval, magvakkal. A növényi eredetű vas sokkal nehezebben szívódik
föl a szervezetben, de ezen segíthet a C-vitamin, így nem árt minden
étkezésnél gyümölcsöt is fogyasztani. A vas felszívódását gátolja a tannin (a
teából, kávéból), igazság szerint ezeket nem kellene az étkezések mellé inni.

Kemény sajtok és a 'nagy vörösök'
A kemény sajtok mindegyike (edami, cheddar, parmesan) tejsavas erjedésen és
fehérjebontáson esik át, ezért aromásak, savasak. E tulajdonságuk miatt a
hozzájuk fogyasztott borok cserzőanyag-tartalmát erősítik, hangsúlyozzák. A
vörösborok cserzőanyag (tannin) tartalma igen különböző. A magas
tannintartalmú lehet lágy, de ugyanakkor testes, olajos hatású is. A kemény
sajtok sokáig tartó érlelése alatt kialakuló csípős íz mindenképpen magas
tannintartalmú vörösbort kíván.

> A vastartály nem jön szóba, a teafőző edény koracélból van.
>
> Köszi az infókat.
>
> Hétvégén kapok RO vizet, igaz, hogy csak olyat, ami utó van sózva.. Igazit
> nem tudom még, honnan tudok szerezni. Amit ismerek, az ciki, mert
> galvánsorban üzemel, és öblítővizet tisztítanak vele újra, abból nem innék.
>
> Viszont lehet, hogy a közeljövőben kapok egy komplett RO ketyerét
> "megőrzésre", és majd kiszedem belőle a sózó részt. :-) Valameddig (előre
> nem látható ideig) használhatom.

a RO ketyerék egy részénél 2 csap is van, egyik a visszasózó előtti
"üres vízhez" lecsapolósához való