[Epitesz-barkacs] betorok ellen?

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2010. Feb. 28., V, 12:21:32 CET

Ugyan nem ez volt a kérdés, de manapság a legbénább autólopó is
gsm-zavaróval a zsebében indul portyázni. A kamerák meg nem tudom mi
ellen védenek... Hacsak nem úgy, hogy van bennük egy szoftver, ami
meghatározott méretű objektum mozgása esetén riaszt-de azt meg
mozgásérzékelőnek hívják.

Egyszer volt egy riport egy vérprofi autólopóval. Kérdezték tőle, hogy
mi a legjobb védelem autólopás ellen? Azt mondta, a casco. Amit el
akarnak vinni, azt el is fogják -autónál egy trailer pillanatok alatt
megoldja a kérdést. Tényleg ennél jobb tippem lakásra sem lenne. De az
is igaz, hogy a leggyengébb riasztó is több a semminél, pl. amikor
hozzánk betörtek a családi házamba, nem volt semmilyen riasztóm. Ha lett
volna, a suttyó tanulatlan cigánybanda ellen az is valamit segített
volna. Más kérdés, hogy többek szerint az volt a szerencsém, hogy nem
ébredtünk fel a zajra... Azzal kezdték, hogy a fészerből magukhoz vették
a derékig érő fejszémet. Szóval ha lett volna mozgásérzékelő, kamerás
intelligencia, lehet hogy most nem írnék hozzászólást -így meg fizetett
a biztosító és kész.

Másik levlistán már volt pár jó ötlet, a szemük hatástalanítása
villantóval (előtte kis pici irányfénnyel odacsalni a tekintetét), a
ködgép, a könnygáz...

Most autólopásvédelemnek vettem egy garázst, ami önmaga is zárható, és
bent áll egy társasház háta mögött (nem látszik), egy szintén kulccsal
bezárt kapuval védett kertben. Ha az autót el akarják vinni, fel kell
törni a kaput (amit a lakók észrevehetnek), a garázsajtót (szintén
észrevehetik), a garázsajtóra rakhatok valami olyan átjelzőt, ami a
kapcsolat megszakításakor is jelez, így van időm odaérni, és akkor még
az autó immobiliserével és a riasztójával is meg kell dolgozniuk.
Viszont a garázshoz eljutnom, az autót kitermelnem, nap végén
visszavinnem, ha kiszámolom hogy egy évben mennyi munkaidőt elvesz,
minden évben rámegy, amit önrészként kifizetnék ha elviszik az autót.
Más kérdés, hogy mozgok addig is, hogy borsot törtem a szemétládák orra
alá, hogy a nyugalmamért teszem meg mindezt...

Ugyanígy televághatod a házadat 3 ráccsal egymás mögött, rács az
ablakokon, ilyen riasztó, olyan érzékelő...
De szomorú azért hogy itt tartunk!
Puha rendőrség... Tényleg, mi lenne a jobb, rendőrállamban élni, és
rettegni a rendőrök visszaéléseitől, vagy bűnözőállamban élni, és tőlük
félni?
Olyan ez, mint a természet, az erősebb diktál. A normális, korrekt
társadalom egy olyan illúzió, mint a működőképes kommunizmus, vagy
demokrácia.

Vegyél egy számszeríjat, ahhoz nem kell engedély, csöndes
mozgásérzékelőt, és legyél sokat otthon..

Gábor