[Epitesz-barkacs] Fw: betorok ellen?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 28., V, 20:24:10 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> olyasmit olvastam, hogy csak csíp, ha 1mA van (10-20ezer Volt mellett
> is)  akkor nem emberölő lesz a ketyere.
>
> szóval (ha jól értelmezem) nem a voltok számítanak igazán, hanem a
> milliamperek?

Kb jó, ahogy más is írta, bár itt kicsit mások a szabályok. Villanypásztorok
vannak kint a mezőn is, bárki mehetne arra, meg is csapná...
Azt nem tudom, hogy ha lakott területen alkalmazzák, akár kerítésen belül is, mi
az ábra.

Műszakilag ezek nem folyamatos áramot adnak, hanem impulzusokkal zargatják a
drótokat megérintőt. Ami korlátozva van: egy ilyen impulzus energiája. Maga az
impulzus többnyire MHz tartományban történő rezgés jó gyors csillapodással. Az
energia nem is kicsi, több J is lehet, de nem emléxem, mekkora. Az impulzusok
egyszerű esetben 50/s gyakoriságúak, de lehet (célszerű) sokkal ritkábbra venni.

A max energiát úgy lehet biztosan korlátozni, hogy annak a kondinak az energiája,
ami rá van sütve az induktorra, jól számolható, mérhető. (E=0,5CU^2), bár
villanypásztoroknál, ahol baromi hosszú kerítésfélére megy a delej, nagy a
veszteség, ott külön méregetik a helyszínen, a kondiban - ha így van megoldva -
lehet több is.

Ez kb olyan hatású, mintha valaki egy autó gyújtásához ér. Nem mondhatni, hogy nem
veszélytelen, lehetnek emberek, akik ettől is kinyúvadnak, eleve felfokozott
idegállapot, stressz (egy betörés ugye nem a szellemi pihentetés netovábbja),
ehhez jön a meglepetés, szóval simán megállhat a ketyegője, és akkor bizony baj
van.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4903 (20100228) __________

http://www.eset.hu